دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

اینستکس جوابگوی توسعه ناوگان هوایی نیست/ صدور مجوز ۶۲۰ پرواز برای سفر‌های خارجی

سامانی گفت: اینتسکس جوابگوی توسعه ناوگان هوایی ایران نیست، به همین دلیل راهکار‌های دیگری برای تأمین هواپیما در نظر گرفته‌ایم.

اینستکس جوابگوی توسعه ناوگان هوایی نیست / صدور مجوز 620 پرواز برای سفرهای خارجیمقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مجوز ۶۲۰ پرواز برای سفر‌های خارجی صادر شده است، گفت: مجوز یک‌هزار و پانصد پرواز فوق العاده برای مسیر‌های داخلی و خارجی صادر شده است تا مسافران در ایام عید با مشکل کمبود صندلی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی با مشکل ارز مواجه هستند، گفت: به دلیل نوسانات ارزی ایجاد شده در چند ماه گذشته بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده بودند که بانک مرکزی مجوز صدور ارز نیمایی را صادر کرد، اما همچنان برخی از شرکت‌ها برای دریافت ارز با مشکل روبه‌رو هستند که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای سرپا ماندن از طریق بازار آزاد ارز خود را تأمین می‌کنند تا به دلیل مشکلات اقتصادی ورشکسته نشوند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه مسافران نوروزی در ایام پیک نوروز مواظب بلیت‌های جعلی باشند، گفت: متأسفانه برخی از سایت‌ها اقدام به صدور بلیت‌های جعلی می‌کنند، بنابراین مسافران در ایام نوروز از سایت‌های معتبر بلیت تهیه کنند.

وی تأکید کرد: تمام قیمت‌های بلیت‌ها در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی درج شده و مسافران پیش از خرید بلیت از قیمت‌ آنها مطمئن شوند.


بیشتر بخوانید: انجام بیش از ۸ هزار پرواز نوروزی تا ۷ فروردین ماه/ لیست دفاتر معتبر فروش روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی طبق روال گذشته توسعه ناوگان هوایی خود را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: تحریم‌ها محدودیت‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده‌اند و شرایط برای خرید هواپیما بسیار سخت‌تر شده است، اما ما به دلیل تجربه‌های خوبی که از تحریم‌های گذشته به دست آورده‌ایم اقدامات و راهکار‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها خواهیم داشت.

اسعدی سامانی بیان کرد:‌ به نظر نمی‌رسد که اینستکس بتواند برنامه‌ای برای خرید و یا ورود ناوگان جدید هوایی داشته باشد، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌های دیگری را برای خرید هواپیما و یا قطعات آن در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار