یک مقام مسئول مطرح کرد؛

عرضه داروهای دامپزشکی با قیمت تکلیفی/متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند

مهدی پور گفت: واردکنندگان دارو‌های دامپزشکی با ارز دولتی، باید با قیمت تکلیفی و بدون وقفه نسبت به توزیع آنها در بازار اقدام کنند.

عرضه داروهای دامپزشکی با قیمت تکلیفی/متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می شوندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسماعیل مهدی پور مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت اظهار کرد: ضروری است کلیه واردکنندگان دارو‌های دامپزشکی نسبت به ارسال اسناد و مدارک مرتبط با واردات محموله‌های خود به صورت کامل منطبق با موارد درخواستی این سازمان که به انجمن ذیربط نیز اطلاع رسانی شده اقدام کنند.

مهدی پور گفت: برخی کالا‌های ضروری از جمله دارو، واکسن و مکمل‌های دامپزشکی مشمول دریافت ارز دولتی هستند و باید با قیمت‌های تکلیفی در شبکه توزیع عرضه شوند.

وی یادآوری کرد: در صورت عدم رعایت این موضوع و عرضه اقلام مذکور بدون اخذ قیمت تکلیفی، این سازمان در راستای وظایف محوله نسبت به معرفی واحد‌های متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذیصلاح اقدام خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اجرای طرح کنترل قیمت ها بر کالاهای اساسی 


مهدی پور خطاب به تمام واردکنندگان دارو‌های دامی با ارز دولتی اعلام کرد: در صورت عدم عرضه کالا از سوی واردکنندگان و بروز وقفه در فرآیند توزیع و کمبود در بازار، مسئولیت متوجه آن‌ها بوده و موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر الزام ثبت قیمت کالا در سامانه ۱۲۴، متذکر شد: در راستای شفاف سازی و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، کلیه قیمت‌های مصرف کننده محاسباتی این سازمان به عنوان حداکثر قیمت در سامانه ۱۲۴.ir قابل بهره برداری است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت به جهت هم افزایی در برخورد مؤثر با واحد‌های متخلف از هموطنان عزیز خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عدم اجرای قیمت‌های مصوب، مراتب را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت گزارش نمایند تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

انتهای پیام/

الزام ثبت قیمت داروهای دامپزشکی وارد شده با ارز دولتی  در سامانه ۱۲۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار