اتمام فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آن که آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس از رودخانه کن، متعاقب توافق مدیریت شهری پایتخت با شرکت آب منطقه‌ای استان تهران، از بیستم دی ماه سال جاری آغاز شد و تا بیستم اسفندماه ادامه داشت، اظهار کرد: امسال فرآیند آبگیری دریاچه ۱۴۰ هکتاری غرب پایتخت به موقع آغاز شد و در بهترین مقطع زمانی صورت پذیرفت؛ از این رو بر خلاف ۲ سال گذشته، تمام آب ورودی از رودخانه کن، قبل از ورود به مخزن دریاچه تصفیه شد.

صبوری آبگیری به موقع دریاچه و تصفیه کل حجم آب ورودی را زمینه ساز ایجاد یک محیط اکولوژیکی مناسب و استاندارد توصیف و اضافه کرد: این امر کمک خواهد کرد تا مقطع زمانی مربوط به بازچرخانی آب از طریق ایستگاه پمپاژ و تصفیه آب در تصفیه خانه تقلیل یافته و مواد شیمیایی مصرفی به منظور حذف فسفر نیز به شکل محسوسی کاهش یابد؛ مواردی که بدون شک سبب کاهش هزینه‌های مربوط به بهبود کیفیت آب دریاچه خواهد شد.

به گفته سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب آب پس از طی مراحل تصفیه، وارد مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس شده و در نتیجه ۱۲۶ سانتیمتر به تراز آب دریاچه افزوده شده است. به این ترتیب تراز آب دریاچه شهدای خلیج فارس هم اکنون در سطح مطلوب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ گفتنی است طی فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، آب رودخانه کن در مقاطعی که دچار شرایط سیلابی نبوده و مورد استفاده اراضی پایین دست نیز نیست، به تصفیه‌خانه دریاچه هدایت می‌شود. این تصفیه خانه قادر است با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه، آب رودخانه کن را از کدورت و فسفر پاک کرده و در سایر ماه‌های سال نیز با پشتیبانی سیستم بازچرخانی آب، به بهبود کیفیت آب دریاچه بپردازد.

انتهای پیام/

فرآیند آبگیری دریاچه خلیج فارس تمام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار