همکاری دوجانبه دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی و دانشگاه کرکوک

روسای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و کرکوک عراق بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

همکاری دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی و دانشگاه کرکوکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نشست همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد تبریز و دانشگاه کرکوک امروز در تبریز برگزار شد.


عزیز جوانپور رییس دانشگاه اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به مراوده این دانشگاه با ۳۰ دانشگاه خارجی دیگر گفت: با توجه به حضور دانشجویان کرکوکی در تبریز و همچنین وجود اشتراکات فرهنگی و دینی تبریز و کرکوک، بر آن شدیم با دعوت از مسئولان دانشگاه کرکوک، تفاهم نامه‌ای برای توسعه روابط با این دانشگاه منعقد کنیم.


وی، تبادلات علمی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌های مشترک علمی و فرهنگی در سطح بین المللی و حضور در مراکز تحقیقاتی دو دانشگاه و استفاده از یافته‌های این مراکز را از جمله اهداف تفاهم نامه دو جانبه اعلام کرد.


رییس دانشگاه کرکوک هم با اشاره به علاقه مندی برای برقراری و توسعه روابط علمی این دانشگاه با دانشگاه آزاد تبریز گفت: با دعوت مسئولان دانشگاه آزاد تبریز و همچنین به منظور انعقاد تفاهم نامه میان دو دانشگاه، امروز همراه با هیئتی از دانشگاه کرکوک، به تبریز آمدیم.


عباس حسن تقی، انعقاد تفاهم نامه دانشگاهی دو جانبه را عامل تحکیم روابط علمی و تبادلات علمی بیان کرد و افزود: به یقین این روابط، زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون دانشگاه آزاد تبریز و کرکوک را فراهم خواهد کرد.


هیئت دانشگاه کرکوک عراق در سفر خود به تبریز از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دیدن کرد.


قرار است در آینده‌ای نزدیک هیئتی از دانشگاه آزاد تبریز هم با سفر به عراق از دانشگاه کرکوک دیدن کند.

انتهای پیام/

همکاری دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی و دانشگاه کرکوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار