معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت اصلاح فرآیند‌های خدمت، گفت : اصلاح فرآیند‌های خدمت باید به‌صورت اساسی و نظام‌مند انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : نقش اصلاح فرآیند‌های خدمت و نگرش بهبود مستمر در بهره‌وری و ارتقای کیفیت، بسیار حائز اهمیت و کلیدی بوده و اصلاح فرآیند‌ها باید به‌صورت اساسی و نظام‌مند انجام شود تا نتیجه بهره‌وری سازمان ملموس باشد.

وی گفت : امروزه برخی از مشکل سازمان‌ها ریشه‌های فرایندی دارد. بدین‌گونه که مشکل در چگونگی پیوند دادن وظایف و فعالیت‌های مستقل پرسنل سازمان و ایجاد یک کل ارزش‌آفرین، نهفته است که اصلاح فرآیند‌های خدمت تا حدی این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

پروین افزود: در عصر حاضر که عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است، ادارات و سازمان‌های کارآمد، نیازمند ارتقای کیفیت، توسعه و گسترش عملیات اجرایی هستند و این امر ضرورت تغییر و تحولات صحیح محیطی، تحول و بهبود را در موقعیت‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر کرده‌است.

وی در بخش پایانی سخنانش فعالیت اصلاح ساختار فرآیند‌ها را زمینه‌ای برای ایجاد هم‌افزایی توانمندی‌ها و اجرایی‌شدن ایده‌های حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: با توجه به ضرورت اصلاح فرآیند‌های خدمت ابراز امیدواری کرد با تحقق این امر در آینده شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری باشیم.

فرزاد خدایاری، رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت اصلاح فرآیند‌های خدمت افزود: سازمان‌ها به طور مداوم در تعامل با محیط قرار دارند و این تعامل با محیط بسیار با اهمیت و حیاتی است.

خدایاری گفت: آینده فراروی سازمان‌ها، محیطی مدام در حال تغییر و تحول است. طوری که بازنگری در تمامی ابعاد سازمانی از قبیل: ساختار، اهداف، وظایف، مجموعه قوانین و مقررات، شیوه‌های مدیریتی و سیستم‌ها و روش‌های انجام کار و ... را گریزناپذیر می‌کند و فراتر از آن، ضرورت و اهمیت این اصلاح و بازنگری به حدی مهم است که سازمان‌ها ناگزیرند این مقوله را دائمی تلقی کرده و مدام با شناخت و تجزیه و تحلیل مقتضیات تغییرات جدید، فرآیند‌ها را اصلاح نمایند.

وی افزود: فرایند محوری به مفهوم برداشتن موانع جهت دست‌یابی به اهداف است و توجه عمده سازمان‌ها از تمرکز روی فعالیت‌های خرد به کل فرایند معطوف می‌شود و در این صورت است که ویژگی مهم و حیاتی «پویایی» را می‌توان به یک سازمان نسبت داد.

وی یادآور شد با عنایت به برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری موضوع نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوبه شورای عالی اداری ابلاغی ریاست محترم جمهوری اصلاح فرایند‌ها و روش‌های انجام کار، این مرکز بر این باور است موضوع نوین‌سازی و ایجاد تحول در نظام اداری متناسب با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در راستای تحقق خواسته‌های جامعه از سال‌های قبل دغدغه خاطر دولت‌های مختلف بوده است.

 

 

انتهای پیام/د

نقش اصلاح فرآیند‌های خدمت و نگرش بهبود مستمر

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.