بابک دین پرست گفت: با دستور رئیس‌جمهور ۹۳ طرح نیمه‌تمام بزرگ صنعتی در سراسر استان‌ها تکمیل می‌شود.

وجود ۱۳۴ پروژه ناتمام نفت و گاز در کشور/ ۹۳ طرح نیمه‌تمام بزرگ صنعتی تکمیل می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بابک دین‌پرست در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وجود انسجام در بخش‌های اقتصادی گفت: در شرایط حساس کنونی، کارآفرینان سربازان جهاد اقتصادی هستند.

وی وضعیت واحد‌های صنعتی بزرگ‌ مقیاس در خراسان شمالی را مساعد ارزیابی کرد و افزود: واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط نیازمند توجه و دقت هستند و تلاش‌ها در حوزه کشاورزی، گردشگری و معدن باید افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش‌های غیردولتی را از جمله تأکیدات دولت اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف همچون شستا و صنایع نفتی در استان‌های کشور در حال احصاء و اقدامات برای اجرای آن انجام‌شده است.

وی از وجود ۱۳۴ پروژه نفت، گاز و پتروشیمی ناتمام در سراسر کشور خبر داد و گفت: در خراسان شمالی تنها پروژه پالایشگاه GTL در شهرستان شیروان اعلام شده که دستور لازم برای بررسی اجرای طرح داده شده است.

دین‌پرست همچنین تعداد واحد‌های صنعتی و تولیدی تملک شده توسط بانک‌های کشور را ۲ هزار مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد واحد، فقط ۳ مورد در خراسان شمالی وجود دارد که باید علت این تعطیلی‌ها بررسی شود.

وی همچنین از تصمیم ۹۳ طرح بزرگ در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح‌های به صورت ناتمام از ۵ تا ۱۰۰ درصد و با مقیاس بزرگ صنعتی در نظر گرفته‌شده که سهم هر استان از این طرح‌ها ۳ مورد بوده و پیگیری‌های آن از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری انجام می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر در پایان با تأکید بر احصاء مصوبات اجرانشده سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی و رئیس جمهوری افزود: این مصوبات به همراه وعده‌های اعلام‌شده از سوی وزیران در سفر به استان باید مشخص و پیگیری‌های لازم برای اجرای آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار اقتصادی معاون اقتصادی وزیر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.