در گرجستان؛

گروه دوستی پارلمان ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کرد

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در محل مجلس گرجستان با "ایراکلی کوباخیدزه" رییس مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کردند.

گروه دوستی پارلمان ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیأت همراه در محل مجلس گرجستان با "ایراکلی کوباخیدزه" رئیس مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کردند.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با تبریک یکصدمین سال تأسیس مجلس گرجستان، روابط دو کشور را دوستانه و تاریخی توصیف کرد و گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور بسیار خوب و در سطح گسترده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، همچنین در خصوص موضوع مشکلات تردد ایرانیان به گرجستان نیز اظهار داشت: مشکلات موجود بین دو کشور نیاز به بازسازی ساختاری دارد و ضرورت دارد که مسائل مطروحه با درایت مسؤولین گرجی حل و فصل شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در این دیدار با اشاره به تأثیر روابط پارلمانی در توسعه مراودات میان مردم دو کشور را مهم و سازنده دانست.

وی ارتباطات سیاسی فی‌مابین ما بین را به دلیل اراده رهبران دو کشور رو به گسترش خواند و گفت: علیرغم افزایش رشد روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور طی سال‌های گذشته، هنوز به سطح مطلوب نرسیده است که امیدواریم با اجرای پروژه‌های مشترک و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های فراوان موجود، شاهد ارتقای بیش از پیش روابط اقتصادی میان ایران و گرجستان باشیم.

"ایراکلی کوباخیدزه" رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار روابط دو کشور را به دلیل اشتراکات تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی بسیار خوب و با اهمیت توصیف کرد.

رئیس مجلس گرجستان با اشاره به اهمیت مراودات تجاری، اقتصادی و فرهنگی گفت: تلاش برای تقویت روابط و مناسبات فی‌مابین، منافع متقابل فراوانی برای دو کشور در پی خواهد داشت.

در این دیدار، سیدجواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری، محمدرضا ملکشاهی راد خرم آباد نمایندگان مردم میانه، تربت جام، اردل وفارسان و خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار