کرانچار: سازمان لیگ دوران آماده سازی تیم ملی امید را از بین برد/ چلنگر نمی‌تواند مربی شود

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: از سازمان لیگ دلخور هستم چرا که دوران آماده سازی تیم ملی را از بین برد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران درباره دلخوری اش از غیبت بازیکنان در آخرین روز‌های اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال امید ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک بیان کرد: در نظر داشتیم از روز نخست ۳۰ بازیکن در اردوی تیم امید حضور یابند، اما من از دست باشگاه‌ها دلخور نیستم چرا که طبق قوانین فیفا آن‌ها حق دارند بازیکنانشان را به جز روز‌های فیفا دی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در اختیار داشته باشند. با این وجود بار‌ها اعلام کرده ام دلخوری من از سازمان لیگ است که به هیچ وجه برنامه تیم ملی امید را برای مسابقات مقدماتی المپیک در نظر نگرفته است. از اردیبشهت سال گذشته که با فدراسیون فوتبال قرارداد بستم برنامه ام را اعلام کردم و سه ماه قبل هم بار دیگر برنامه تیم امید را به سازمان لیگ تحویل دادم، اما به نظر می‌رسد این برنامه را در نظر نگرفته اند.

او ادامه داد: خود سازمان لیگ مقصر است که ۴۵ روز لیگ برتر را به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تعطیل کرد که این امر در کنار فشار بسیار زیاد به باشگاه‌ها باعث از بین رفتن دوران آماده سازی ما شد. با این وجود باز هم مشکلی نیست چرا که برخی بازیکنان از ۱۵ روز پیش با ما بودند و طبق برنامه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفتیم دوران آماده سازی خود را به شکل خوبی انجام می‌دهند. امیدوار هستیم پس از اتمام هفته بیست و دوم لیگ تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و تعداد بازیکنان حاضر در اردو به ۳۰ نفر برسد.

کرانچار درباره شانس تیمش برای صعود از مرحله اول انتخابی المپیک با توجه به هم گروهی با عراق، یمن و ترکمنستان گفت: شاید عراق در کنار ایران بزرگ‌ترین شانس برای صعود از این گروه باشد و می‌توان گفت سخت‌ترین حریف ما است، اما فراموش نکنید ما هم در هفت بازی تدارکاتی پنج پیروزی، یک تساوی و تنها یک شکست داشتیم. آمادگی و استحقاق صعود به دور دوم انتخابی المپیک را داریم و این حرف من پرت نیست بلکه حرف به جایی است چرا که در بازی‌های تدارکاتی چنین نتایجی گرفتیم.

او درباره لزوم برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب برای تیم ملی امید در صورت صعود به دور دوم انتخابی المپیک بیان کرد: باید مرحله به مرحله جلو برویم. برخلاف تیم ما که هیچ بازیکنی در تیم ملی بزرگسالان ایران نداشت تیم‌های امید ترکمنستان، عراق و یمن در تیم ملی شان هم بازیکن داشتند. با این وجود امیدوارم با ۲ پیروزی و یک تساوی به مرحله بعدی برویم. این را هم از یاد نبرید که چهار تیم برتر دوم از این ۱۱ گروه هم حق صعود دارند.

کرانچار درباره اینکه آیا رضا چلنگر (مترجم کرانچار) می‌تواند مانند خودش مربی بزرگی شود یا خیر، اظهار داشت: رضا نه تنها نمی‌تواند مربی بزرگی شود بلکه اصلا نمی‌تواند مربی بشود. او می‌تواند مشاور خوبی در روابط عمومی باشد، اما بیش‌ترین شانسی که آوردیم این بود هر وقت به چلنگر نیاز داشتیم در کنارمان بوده و کمک زیادی به ما برای برقراری ارتباط مناسب با تمام عوامل بیرونی و داخلی تیم کرده است. اگر نفراتی مانند چلنگر را به تعداد مناسب برای افرادی که از سایر کشور‌ها به ایران برای مربیگری می‌آیند داشته باشیم تاثیر خوبی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: می‌خواهم از تمام هواداران تیم ملی و عاشقان فوتبال خواهش کنم در ایام نوروز برای حمایت از تیم ملی امید به ورزشگاه بیایند چرا که این جوان‌ها لایق تشویق هستند و آن‌ها قرار است آینده تیم ملی فوتبال ایران را تشکیل بدهند.

او درباره آخرین وضعیت اللهیار صیادمنش و رضا آذری ۲ بازیکن مصدوم تیم ملی امید گفت: صیادمنش و آذری تحت تدابیر پزشکی باشگاه استقلال قرار دارند و باید ببینیم وضعیت صیادمنش چگونه پیش می‌رود. طبق نظر پزشک استقلال و همچنین بررسی‌های گروه پزشکی تیم امید او نیاز به زمان دارد و مشخص نیست برای بازی‌های ما آماده شود. تا این لحظه او در اردوی ما حضور ندارد. طبق قوانین AFC باید ۲۴ ساعت پیش از شروع بازی هایمان فهرست نهایی خود را اعلام کنیم و تا آن زمان برای بررسی بیشتر وضعیت بازیکنان زمان داریم.


بیشتر بخوانید:

حضور فعال بازیکنان لیگ برتری در تمرین تیم ملی امید

دیدار‌های دوستانه تیم ملی فوتبال امید با ویتنام و اردن لغو شد

خواسته ما تعطیلی لیگ است/ اردوی تیم ملی امید با حضور تمامی نفرات انجام می‌شود


انتهای پیام/

آخرین اظهارات زلاتکو کرانچار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار