رییس هیئت ورزش‌های همگانی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان که ۷۰درصد فعالان ورزش‌های همگانی را تشکیل می‌دهند، ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد رضایی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین روز پنجشنبه ۲۲ اسفند در نشست خبری این هیئت افزود: با توجه این‌که در استان قزوین ۲۵۰ سالن ورزشی و ۱۵ هزار ورزشکار بیمه شده وجود دارد، می‌توان با تربیت مربی به‌ویژه مربی بانوان که ۷۰درصد فعالان ورزش همگانی را تشکیل می‌دهند؛ گامی در مسیر ترویج ورزش و سلامتی و نیز اشتغال و کارآفرینی باشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا امسال هزار و ۵۰۰ و در سال گذشته ۹۵۰ مربی آمادگی جسمانی آموزش دیدند و بناست این تعداد در سال ۹۸، دو هزار و پانصد نفر باشد.

رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین با بیان این‌که در هیئت ورزش همگانی ۲۷ کمیته و ۴۹ زیرگروه فعال است گفت: در این هئیت رشته‌های مختلفی شامل ایروبیک و استپ، ورزش مادران و خانواده، ورزش در آب، تندرستی و حرکات اصلاحی، تغذیه ورزشی، ورزش ماهی‌گیری، پینت‌بال، ورزش‌های تفریحی و نمایش مهارتِ فردی و نمایشی، بازی‌های فکری، ورزش‌های طبیعی، پیلاتِس، ورزش بزرگ‌سالان، طناب‌زنی، یوگا، ورزش کودکان، داژبال، گردش‌گری ورزشی فعال است.

محمد رضایی بااشاره به برگزاری رویداد بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در فروردین ماه امسال گفت: این اتفاق با حضور چشم‌گیرِ ۱۷۰ هزار نفر از شهروندان استان رقم خورد، اما به‌دلیل نقص در تجیهزات و سیستم شمارش افراد ثبت آن رویداد بزرگ در کتاب رکورد‌های گینس انجام نشد.

رییس هیئت‌های ورزش همگانی استان افزود: یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۸ برگزاری دوباره این رویداد بزرگ است که حمایت مسئولان و مدیران ورزشی و اجرایی استان برای برگزاری آن ضروری است تا بتوانیم این‌بار نام استان قزوین را به‌عنوان پایتخت پیاده‌روی ایران در کتاب گینس ثبت کنیم.

رضایی دستاورد‌های این هئیت را در امسال پربار ارزیابی و بیان کرد: قهرمانی در مسابقات کشوری استپ، مقام قهرمانی رشته یوگا در بخش بانوان و آقایان، اعزام به مسابقات برون‌مرزی طناب‌زنی، درخشش در مسابقات کراس‌فیت و پله‌نوردی و برگزاری دوره تعالی اخلاقی برای مربیان به میزبانی قم از جمله دستاورد‌های این هیئت در سال جاری است.

رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان گفت: برنامه‌محوری و حرکت بر مدار تقویم ورزشی از اولویت‌های این هیئت ورزشی است و علاوه‌بر‌این تلاش این است که ۸۰ طرح سندِ تحول، تعالی و آینده‌نگاری فدراسیون ورزش‌های همگانی را اجرا کنیم.
انتهای پیام/.

70درصد از فعالان ورزش همگانی در استان قزوین بانون هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار