در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تضعیف تدریجی سمپاد با بلاتکلیفی در امضای اساسنامه/ مدارس تیزهوشان هرگز حذف نمی‌شوند

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تاکید بر حذف نشون سمپاد، کند روند امضا و ابلاغ اساسنامه را موجب تضعیف مجموعه دانست.

تضعیف تدریجی سمپاد با بلاتکلیفی در امضای اساسنامه/ مدارس تیزهوشان هرگز حذف نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یکسالی از حذف مدارس سمپاد متوسطه اول می‌گذرد، اقدامی پر سر و صدا که مخالفان و موافقانی در نظام تعلیم و تربیت به دنبال داشت، از طرفی برخی دانش آموزان و دانش‌آموختگان مجموعه سمپاد از حذف این مجموعه ابراز نگرانی می‌کردند تا اینکه اساسنامه سمپاد در مهرماه امسال به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و زمزمه‌های حذف سمپاد از بین رفت، اما بیش از پنج ماه از تصویب این اساسنامه می‌گذرد و همچنان ابلاغ آن در انتظار امضای رئیس جمهوری است و مجموعه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم اطلاعات کافی از پیشرفت این روند ندارد.

اجرای اساسنامه سمپاد نیازمند تشریفات قانونی است

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین تکلیف فعالیت سمپاد در سال‌های آینده و شائبه‌هایی از حذف آن اظهار کرد: اساسنامه سمپاد در تاریخ هفدهم مهرماه امسال به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و بعد از آن باید تشریفات قانونی را برای امضا طی کند.

وی ادامه داد: وقتی اساسنامه یک مجموعه تصویب می‌شود مجموعه نمی‌تواند به یکباره بگوید که از بین خواهد رفت بنابراین حذف سمپاد پیش نخواهد آمد علاوه بر آن این مجموعه ریشه‌دار است همچنین مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به سمپاد دارند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تاکید بر اینکه حذف سمپاد هرگز اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: البته واقعیت این است که امضا و ابلاغ نشدن اساسنامه و وضعیت کنونی سمپاد را تضعیف می‌کند.

تضعیف تدریجی مجموعه سمپاد

مهاجرانی ادامه داد: وقتی چارت مجموعه عادی است و نتوانیم معلم و نیروی انسانی کافی و توانمند به آن اختصاص دهیم و مشکلاتی از این قبیل داشته باشیم سمپاد وجود دارد، اما به تدریج ضعیف عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تسریع امضا و ابلاغ اساسنامه جلوی این روند گرفته شود، گفت: به طور کلی هرگز حذف مدارس سمپاد را نخواهیم داشت و فقط در برخی استان‌ها که تعداد مدارس از حالت استاندارد خارج شده است، روند استانداردسازی در دستور کار است.

استانداردسازی مدارس سمپاد به معنای حذف نیست

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان تاکید کرد: استانداردسازی مدارس در حال انجام است و این روند از سال ۹۲ آغاز شده بود و این هرگز به معنای حذف مدارس سمپاد نیست.

مهاجرانی تصریح کرد: در برخی مناطق مدرسه سمپاد وجود ندارد و باید اقدام به راه اندازی مدرسه کنیم و در برخی مناطق تعداد مدارس سمپاد بالاست که باید مدارس اضافی تعطیل شود بنابراین نیازمند متعادل سازی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
اولا سمپادی که حمایت دولت پشتش نباشه وهیچ امتیازی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه نداشته باشه به چه دردی میخوهدوما الان سمپادهای ما فقط وقت بچه ها رو صرف تحقیقات وپروژه های بینتیجه وبدون حمایتی میکنن که محصله میسوزونه کلا بدرد نمیخوره حیف این همه محصل تیز هوش که استعداداشون حرام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
توی شهر ما این مدارس نیست و الان دهها خانوار را میشناسم که برا ادامه تحصیل فرزندشون که در سمپاد مرکز استان قبول شده ان مجبورن مسیر ۶۵ کیلومتری مرکز استان و شهر محل کار شون را روزانه طی کنند. و هزار تا مشکل براشون درست شده اگه این مدارس توی همه شهرها ایجاد بشه جلوی چنین مهاجرتهای پرهزینه و آسیب رسان برا والدین، دولت و دانش آموزا گرفته میشه. و خیلی از استعدادهائی هم که توان رفتن به مرکز استان را ندارن امکان تحصیل در این مدارس را خواهند داشت.
با تشکر