جزئیاتی از ویدئوی هولناک به رگبار بستن مسلمانان نمازگزار در نیوزیلند

پایگاه اینترنتی شبکه یورونیوز جزئیاتی را از ویدئوی پخش زنده حمله مرگبار به مسلمانان در دو مسجد در نیوزیلند منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز،  ویدئوی حمله وحشیانه تروریستی امروز به مسلمانان نمازگزار نیوزیلند، که حاوی تصاویر دلخراش از شلیک به حاضران در مسجد است، ۱۶ دقیقه به طول می‌انجامد و در صفحه متعلق به برنتون تارانت، یکی از مظنونان این حمله، در فیس‌بوک منتشر شده بود.

این ویدئو که به نظر می‌رسد از دوربینی قابل نصب روی سر مهاجم گرفته شده باشد، مردی را داخل خودرو با جلیقه جنگی نشان می‌دهد که به سمت مسجد نور در مرکز کرایست‌چرچ در حرکت است.

جزئیاتی از ویدئوی هولناک به رگبار بستن مسلمانان نمازگزار در نیوزیلند

تصویری از تروریست عامل حمله به مسلمانان 

او پس از رسیدن به محل و پارک خودرو، یکی از چندین اسلحه داخل خودرو را برداشته و وارد مسجد می‌شود. مهاجم پس از ورود چندین دقیقه به تیراندازی می‌پردازد و به دفعات خشاب اسلحه خود را عوض می‌کند.


بیشتر بخوانید: حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۴۹ نفر کشته شدند + فیلم (۱۸+)


در ویدئو دیده می‌شود که فرد ضارب در مقطعی از مسجد خارج شده و اسلحه دیگری را از درون خودروی خود برمی‌دارد. وی در همان حال که به عابران شلیک می‌کند به داخل مسجد بازگشته و افراد افتاده بر زمین را هدف مجدد گلوله قرار می‌دهد.

جزئیاتی از ویدئوی هولناک به رگبار بستن مسلمانان نمازگزار در نیوزیلند

پس از اتمام تیراندازی مهاجم به درون خودرو بازگشته و زن عابری را که در حال درخواست کمک است به رگبار می‌بندد. فرد ضارب در حالی که از شیشه خودرو در حال ادامه تیراندازی است، از صحنه می‌گریزد.

پلیس نیوزیلند از کاربران خواسته است از به اشتراک گذاشتن ویدئو خودداری کنند. این در حالی است که این ویدئو به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

در همین حال، سخنگوی شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز جمعه ۱۵ مارس اعلام کرد این شبکه اجتماعی به فاصله کوتاهی پس از انتشار ویدئوی پخش زنده از حمله مسلحانه به مسجد در نیوزیلند، آن را حذف کرده است.

شایان ذکر است، در حمله تروریستی به دو مسجد نور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دست‌کم ۴۹ تن جان باختند. در این دو حمله ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. در میان زخمی‌ها تعدادی کودک و نوجوان هم به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
من به عنوان یک مسلمان به همه ادیان الهی احترام میگذارم وانسانهارادوست دارم ای کاش پیروان ادیان دیگر اندکی اسلام رامیشناختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا دشمنان اسلام را نیست و نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اول انگلیس و بعد آمریکا و هالیوود مقصر هستند اگر کشوری به اسم انگلیس در کره زمین وجود نداشت کشتار و جنایات در دنیا به زیر یک درصد میرسید
Netherlands
محمدرضا صمدی زاده
۱۳:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام
انچه مسلم است اینکه گروههای تروریستی و حامیان انها که در صدر انها دشمن دیرینه ما امریکا قرار دارد به توان و قدرت مسلمانان خصوصا شیعیان در جهان و خاصه در ایران اسلامی واقف بوده و شکی در ضعف خود در مقابل این خیل عظیم و رو به رشد ندارند و مطمئنا از قدرت گرفتن مسلمانان در هراس و دلهره هستند و در هرکجای عالم به دنبال حذف کور و با عملیاتهای تروریستی هستند که یقینا ذهی خیال باطل هست .
به امید پیروی حق بر باطل در تمام عرصه ها و در نقاط عالم
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
به قول قدیمی ها باز هم پای انگلیس در میان است,طرف تابعه استرالیا است, مستعمره انگلیس
Germany
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کاملا مشخصه که این تروریست جنایتکار ، هماهنگ و ساختاریافته با دولت همانجا اقدام کرده ...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
به نظر می رسه این یک برنامه اسلام هراسی جدید باشه بعد اسلام هراسی داعش که این دفعه مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان رو برای جلوگیری از اسلام گرایی مردم مورد حمله و قتل قرار بدن از جمله ترکیه و کشورهای اروپاییه دیگر ،بهتر است که از الآن به فکر آگاه کردن مسلمونای اونجاها باشیم تا مراقب این تحرکات باشند و از خودشون دفاع کنن .ولی بدانید که خدا با جماعت مومنین است.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۱۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
انشاالله مسؤولینی که هنوزبه اونوریهاواروپاییهاباتدبیر امیددارند,واکنشهای مختلف آنهارانسبت به این واقعه دلخراش تروریستی ببینندوعبرت بگیرندودیدشون رو عوض کنند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
چرا حذفشون کنن ویدیو باید پخش بشه.تانشون بده مسلمانان چقدر بیگناه که تومسجد هنگام عبادت کشته میشن.وتروریستا کیا هستن.زمان نازیها به یهودیان ظلم میشد الان بااسلام هراسی وحمایغ صهیونیسم وهالیودد مسلمونا کشته میشن.
Iran (Islamic Republic of)
مسلمانان به پا خیزید
۱۸:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
خون ما را بریزید ما قوی تر می شویم و ریشه ی شما که نهادن اسم انسان برشما جفا به کلمه ی انسانیت است را می خوانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
خدا لعنتش کنه بدون هیچ عذاب وجدانی آدم میکشته
فکر می کنه تو یه بازی ویدئوییه
آخرین اخبار