جعفریان گفت: مدیریت درست منابع طبیعی به منظور حفظ این سرمایه ملی برای آیندگان، امری ضروری است.

خبر عید روز طبیعت//منابع طبیعی سرمایه عظیم در دسترس مردم/حفظ و صیانت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیستوحید جعفریان مدیر کل دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ارزش تفرج گاهی منابع طبیعی موجبات آرامش افراد را فراهم می‌کند، اظهار کرد: عظمت و طبیعت منحصر به فرد کشور با زیبایی خاص و متنوعی که دارد، موجب شده تا همه ساله سیر کثیری از آحاد جامعه در روز طبیعت به عرصه‌های منابع طبیعی مراجعه کنند.

وی ارزش تفرج گاهی را یکی از محدودیت‌های تراکم زندگی شهری اعلام کرد و افزود: اکثر آحاد جامعه به پاسداشت روز طبیعت و ارتباط بیشتر در این روز به عرصه‌ها مراجعه می‌کنند چرا که یکی از خدمات جنگل‌ها و مراتع ارزش تفرج گاهی است که موجبات آرامش و انبساط خاطر افراد را فراهم می‌کند.

جعفریان با اشاره به اینکه منابع طبیعی سرمایه عظیمی در دسترس به شمار می‌رود، بیان کرد: با توجه به آنکه شعار هفته منابع طبیعی سال، "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی کشور هستند"، است، از این رو با مدیریت درست آن می‌توان منابع طبیعی را بهتر از گذشته به نسل‌های آتی سپرد و در غیر این صورت سرمایه عظیمی را از دست خواهیم داد.


بیشتربخوانید: ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها عامل انسانی است/ حفظ پوشش یک راه برای مقابله با سیل


این مقام مسئول ادامه داد: منابع طبیعی عاملی برای پشتیبانی کشاورزی به لحاظ حفظ خاک و تولید آب محسوب می‌شود، از این رو حفظ و صیانت از این منابع ارزشمند وظیفه تک تک آحاد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه با حفظ و صیانت از منابع طبیعی می‌توان آن را به آیندگان سپرد، بیان کرد: با توجه به آنکه حفظ و صیانت از منابع طبیعی و سرمایه ملی بدون مشارکت مردم شدنی نیست، بنابراین تمامی آحاد جامعه در روز طبیعت این مسئولیت اجتماعی مبنی بر حفاظت از منابع خطیر را باید به نمایش بگذارند.

مدیر دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها در ادامه افزود: به همکاران سازمان جنگل‌ها در اقصی نقاط کشور توصیه می‌شود که در حوزه بخش حفاظت سازمان جنگل‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا باعث آلودگی محیط زیست و آتش سوزی نشوند.

جعفریان در پایان تصریح کرد: در فرهنگ ارتباط با حفظ و صیانت از طبیعت بار‌ها تاکید شده که تمامی دست اندرکاران و افراد در ارتباط با طبیعت باید به گونه‌ای اقدام کنند تا موجبات تخریب جنگل‌ها فراهم نشود.

انتهای پیام/

منابع طبیعی در حفظ منابع پایه تاثیر بسزایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
تا زمانی فقط بفکر منافع شخصی خود باشیم .سنگ روی سنگ قرار نخواهد گرفت .
باید جهانی فکر کنیم تا کشور هم درش قرار گیرد .
اموزش از طریق دورسی راجع به منافع محیط زیست در مدارس تدریس شود
Canada
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
واقعا نمیفهم چطور در خانه تمیزی را رعایت میکنیم و وقتی به زمین خدا که همان طبیعت است .دست درازی و زباله میریزیم .یعنی دو شخصیتی هستیم .باید روان شناسان این مشکل بزرگ و عادت زشت بعضی از مردم را درمان کنند
اموزش نگهداری و احترام به طبیعت از خانواده .مهد کودک .رسانه ها
اصلا جز دورس درسی مدرسه شود .
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش باهر
۱۱:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
سیزده بدر واقعا برای طبیعت ایران مایه تخریب گسترده و آلودگی گسترده و تصاحب گسترده هست و در واقع نحس ترین روز برای طبیعت هست که باید از آنجام آن جلوگیری کرد و این رسم دیرین که در این زمان شده خصم طبیعت باید برای همیشه منسوخ گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
سیزده بدر خوشم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
گرچه باز هم خدا رو شکر، گرچه خسارت های زیادی بوجود آمده شاید باعث بشه دیگه درهر کاری پی وزمینه اون کار با آینده گری مسولین ومردم چیده بشه که دیگه شاهد این حادثه ها نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
لطفا پارک ملی سرخه حصار را از دست چپاول گران و زمین خواران که یک عده سرمایه دار هستند و در انجا ویلا سازی کرده اند را نجات بدید
آخرین اخبار