رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر گفت: توسعه گردشگری روستایی با تاکید بر بومگردی در سطح شهرستان مشکین شهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر صبح امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد خدمات سفر با اشاره به اهمیت و لزوم برنامه‌های بوم‌گردی افزود: روستا‌ها به عنوان اولویت اول کشور‌های توسعه یافته در جهت توانمندسازی هستند و می‌تواند نشاط اجتماعی و فرهنگ روستایی را احیا نموده و مهاجرت را به صفر برسانند.

وی بیان کرد: شهرستان مشکین شهر در دنیا جزو شهر‌هایی است که طبیعت بی نظیری دارد و به همین علت نیز به عنوان پایلوت گردشگری طبیعت شناخته شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر گفت: مشکین شهر از هیچ نظر فقیر نیست و باید در طرز تفکرو بینش خود تغییر رویه بدهیم و نباید نسبت به مسائل و پیشرفت شهرستان بی تفاوت باشیم ما زمانی در صنعت گردشگری موفق خواهیم بود که بتوانیم مسافر را در مشکین شهر ماندگار کنیم در این صورت است که گردشگری به سودآوری خواهد رسید.

ایمانی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اقامتی و خانه مسافر گفت: خوشبختانه ساماندهی و اخذ مجوز خانه مسافر به میراث فرهنگی واگذار شده است و صرفا خانه‌هایی که استاندارد لازم را جهت استفاده گردشگران داشته باشند مجوز داده خواهد شد که نزدیک به ۱۰۰ خانه مسافر دارای استاندارد لازم وجود دارد و با افرادی که خارج از مجوز اقدام به اجاره منزل به مسافران نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های متنوعی برای سال جدید در نظر گرفته شده است که اکثر آن‌ها ریشه در تاریخ و سنت و فرهنگ بومی مشکین شهر دارد و لازم است تا مسئولین و نهاد‌ها نیز از این برنامه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

ساماندهی و اخذ مجوز خانه مسافر به میراث فرهنگی واگذار شده است

برچسب ها: گردشگری ، بوم گردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.