فرار 150 نیروی مرزی افغانستان در ولایت بادغیس به مرز ترکمنستان

حدود 150 نیروی مرزی افغانستان در ولایت بادغیس که از پاسگاه‌های خود به مرز ترکمنستان فرار کرده اند در تهدید به سر می‌برند.

فرار 150 نیروی مرزی افغانستان در ولایت بادغیس به مرز ترکمنستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی در ولایت بادغیس اعلام کردند که شب گذشته تمام پاسگاه‌های نیروهای لوای پنج مرزی مستقر در مناطق «سنگ آتش» و «موری چاق» ولسوالی‌های مقر و بالامرغاب که از سه روز پیش در محاصره طالبان بودند سقوط کرده است.

بر اساس گزارشات، پس از این رویداد 150 تن از نیروهای مرزی همراه با خانواده‌های خود به سمت مرز ترکمنستان پناه بردند که نیروهای ترکمنستانی به آنان اجازه ورود نداده و هم اکنون وضعیت دشواری را سپری می کنند.

گزارش شده که نیروهای مرزی سلاح های خود را به رودخانه انداخته اند. منابع محلی هشدار می دهند که اگر به وضعیت این نیروها رسیدگی نشود، فاجعه انسانی دامن آنان را خواهد گرفت.

اداره محلی بادغیس نیز به صورت ضمنی این موضوع را تائید و اعلام کرده که تلاش برای بازگشت نیروهای مرزی به صفوف دولت جریان دارد.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس گفت: هم اکنون نیروهای مرزی که پاسگاه‌های خود را ترک کرده بودند در مکانی امن به سر می‌برند.

وی از محل دقیق این نیروها ابراز بی اطلاعی کرد.

در حال حاضر وضعیت در مناطق بسیاری از بادغیس وخیم است و درگیری میان دولت و طالبان در آنها جریان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار