یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیگیری مسکن استیجاری به صورت جهادی در سال ۹۸ / دعوت از انبوه سازان گره گشای مشکلات بازار مسکن است

عقبایی گفت: همزمان با افزایش قیمت اجاره‌ها، دولت باید ساخت مسکن استیجاری را به صورت جهادی در سال ۹۸ پیگیری کند.

پیگیری مسکن استیجاری به صورت جهادی در سال ۹۸ / دعوت از انبوه سازان گره گشای مشکلات بازار مسکن خواهد بودحسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه برای عبور از رکود سنگین بازار مسکن، دولت باید شناسایی زمین‌های آماده برای تولید مسکن را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: متأسفانه دولت انبوه سازان را برای ساخت مسکن دعوت نمی‌کند این در حالی است که بخش خصوصی می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند و قیمت‌ها را به ثبات برساند.

وی گفت: متأسفانه وزیر جدید راه و شهرسازی به افزایش تسهیلات مسکن اعتقادی ندارد بنابراین دولت هم برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات خرید مسکن ندارد این در حالی است که بازار مسکن هم اکنون تشنه افزایش تسهیلات است.

عقبایی با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن با افزایش تسهیلات ارتباطی ندارد، گفت:  تسهیلات  فعلی جوابگوی خرید مسکن در کلان شهر‌ها نیست و مجلس باید طرح افزایش تسهیلات خرید را در شورای پول و اعتبار به صورت جدی پیگیری کند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: افزایش مدت بازپرداخت  و کاهش اقساط تسهیلات باعث می‌شود که متقاضیانی که قدرت خرید مسکن را ندارند، امیدوارتر شوند.


بیشتر بخوانید:تجدید نظر دولت در سیاست‌های پولی و مالی بخش مسکن/ قیمت مسکن به رشد ۹۷ درصدی رسید


وی با بیان اینکه ساخت مسکن استیجاری باید در سال ۹۸ به صورت جهادی پیگیری شود، گفت: وزیر پیشین راه و شهرسازی طرح مسکن استیجاری را مطرح کرد و از اینرو  یک فضای روانی برای امیدواری مستأجران ایجاد شد، اما به نظر می‌رسد که این طرح به فراموشی سپرده شده است و باید دولت آن را در دستور کار خود قرار دهد.

عقبایی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای مستأجران باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا که افزایش قیمت اجاره‌ها با حقوق کارمندان و کارگران تطابقی ندارد بنابراین باید دولت تسهیلات و یا راهکار‌های ویژه‌ای برای مستأجران در تابستان سال ۹۸ مطرح کند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: افزایش قیمت مسکن در سال‌های گذشته باعث مهاجرت مردم به حاشیه شهر‌ها شد و این خود تهدید بزرگی برای افزایش حاشیه نشینی و رشد بافت‌های ناکارآمد محسوب می شود بنابراین باید بتوانیم قدرت خرید مسکن را در کلان شهر‌ها به ویژه تهران افزایش دهیم.

انتهای پیام/

وزیر جدید راه و شهرسازی به افزایش تسهیلات مسکن اعتقادی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار