معاون استاندارسیستان وبلوچستان :

سیستان و بلوچستان در کاهش اثرات تحریم‌ها نقش مهمی دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور در جنگ تمام عیاری قرار گرفته و تحریم‌ها باعث مشکلاتی در حوزه اقتصادی شده لذا این استان به عنوان محور اصلی در کم اثر کردن تحریم‌ها موثر است.

سیستان و بلوچستان در کاهش اثرات تحریم‌ها نقش مهمی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در چهارمین اجلاس استانی نماز در تالار سینما هلال زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی نظیر بسیاریست که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در تمام جوانب کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: کم اثر کردن تحریم‌ها از طریق سیستان و بلوچستان می‌تواند در تاریخ بی نظیر باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به تنوع قومی و مذهبی در این استان اشاره کرد و افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن اقوام و مذاهب مختلف همواره پایتخت وحدت مذاهب اسلامی در کشور بوده و الگوی شایسته‌ای در این زمینه است.

وی به توسعه پذیری سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مردمی در این استان یکی از عوامل مهم در توسعه این منطقه به حساب می‌آید که باید بدان توجه و التزام ویژه‌ای کرد.

زینی وند بیان کرد: استفاده از ظرفیت و نیروی جوان در پیشبرد کار‌های کشور از جمله مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا تمام کارگزاران نظام در اهتمام به این امر باید جدی و تاثیر گذار باشند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز به عنوان راهی روشن در مقابل حرکت یک جامعه افزود: ترویج فرهنگ نماز خوانی یکی از موارد مهم در پیشبرد جامعه اسلامی محسوب می‌شود که در این زمینه توجه به قشر جوان و نوجوان بسیار پر رنگ‌تر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان  نیز در این اجلاس گفت: نماز دو کاربرد فردی و اجتماعی دارد که در بعد فردی اقامه نماز به خاطر ذکر خدا و آرامش قلب است و در بعد اجتماعی توجه به نماز برای رسیدن به آرامش اجتماعی و ترویج اخلاق و معنویت است.

ابوذر مهدی نخعی ادامه داد: اگر خواهان داشتن جامعه سالم و نسل جوان پویایی هستیم باید به ترویج نماز خواندن اهتمام بورزیم.
وی تصریح کرد: کارگزاران نظام نیز علاوه بر توجه به بعد فردی نماز خواندن که تزکیه نفس است به بعد اجتماعی آن که فرهنگ سازی است توجه داشته و این امر را باید بر خود تکلیف بدانند.

سرپرست فرمانداری زاهدان اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس چهار کمیته و هشت جلسه اصلی تشکیل شد تا شاهد نتیجه مطلوبی از این اجلاس باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان در ادامه این اجلاس به رویکرد‌های این مراسم اشاره کرد و گفت: اولین رویکرد در برگزاری این اجلاس آموزش گروه‌های موثر جامعه از جمله مهد‌های کودک و مراکز آموزشی بوده است.

محمد سنجرانی افزود: مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز هنری، آموزش معلمان پایه سوم دخترانه، بهیاران و بهورزان و سایر قشر‌ها از اهداف مورد نظر در ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه یادگیری نماز آموزش دیده اند و همچنین در حوزه کتاب‌های نمازی بیش از ۲ هزار عنوان کتاب نمازی در گرو‌های مختلف سنی تدوین شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان افزود: ۸۹ دستگاه در حوزه نماز تفاهم نامه و فعالیت دارند که ۱۴ دستگاه از این مجموعه نیاز به تلاش بیشتر ۱۹ دستگاه برتر و بقیه قابل تقدیر ویژه قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت در تمام ادارات کل با حضور روحانی و کارکنان ادارات انجام می‌شود، در حوزه بین راهی نیز نصب سامانه‌های پیامکی در صورت عدم توقف راننده در موقع نماز، آموزش رانندگان و ایجاد دوره‌هایی در این باره از جمله کار‌های صورت گرفته در این مرکز است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان در کاهش اثرات تحریم‌ها نقش مهمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار