تقویم مسابقات مهم فوتبال جهان در سال ۹۸/ هیجان در خرداد پر حادثه

رقابت‌های فوتبال در جهان در سال ۹۸ تقویم شلوغ و جذابی مانند سال ۹۷ ندارد، اما در همین سال نیز قرار است اتفاقات مهمی و جذابی در فوتبال دنیا رخ دهد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های فوتبال در جهان در سال ۱۳۹۸ تقویم شلوغ و جذابی مانند سال ۱۳۹۷ ندارد، اما در همین سال نیز اتفاقات مهمی و جذابی قرار است در فوتبال دنیا رخ دهد که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فینال لیگ قهرمانان اروپا

نخستین رویداد بزرگ فوتبالی که در سال ۱۳۹۸ در جهان رخ می‌دهد، فینال لیگ قهرمانان اروپا است. این مسابقه در تاریخ ۱۱ خرداد و در ورزشگاه واندا مترو پولیتانوی شهر مادرید برگزار می‌شود. با توجه به حذف رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مقابل آژاکس، اروپا پس از سه سال، قهرمان جدیدی خواهد داشت.

تقویم مسابقات مهم فوتبال جهان در سال 1398

لیگ ملت‌های اروپا

نخستین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، سال گذشته آغاز شد و چهار تیم پرتغال، سوئیس، هلند و انگلیس موفق شدند به مرحله نیمه نهایی این بازی‌های راه یابند. مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ با بازی پرتغال و سوئیس از یک سو و سپس ۱۶ خرداد با مسابقه انگلیس و هلند ادامه می‌یابد. فینال و رده بندی این رقابت‌ها نیز ۱۹ خرداد ماه برگزار می‌شود و نخستین قهرمان مسابقات لیگ ملت‌های اروپا، به جهانیان معرفی می‌شود.

هیجان در برزیل با کوپا آمریکا

تقویم جذاب و فشرده خرداد ماه همچنان ادامه دارد و رقابت‌های هیجان انگیز جام ملت‌های آمریکای جنوبی، از ۲۴ خرداد تا ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶ استادیوم از ۵ شهر برزیل شاهد نبرد ۱۲ تیم از ۲ قاره آمریکای‌جنوبی و آسیا برای تصاحب جام قهرمانی ملت‌های آمریکای‌جنوبی خواهیم بود. برای اولین بار در تاریخ ۲ تیم آسیایی ژاپن و قطر به عنوان میهمان در جام حضور دارند و باید دید در نهایت کدام تیم جام قهرمانی قدیمی‌ترین تورنمنت ملی دنیا را بالای سر می‌برند. کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی کشورمان نیز، در نخستین رقابت جدی اش روی نیمکت کلمبیا، در این مسابقات شرکت می‌کند.

تقویم مسابقات مهم فوتبال جهان در سال 1398

جام ملت‌های آفریقا

برخلاف همیشه جام ملت‌های آفریقا در ژانویه انجام نمی‌شود و رقابت‌ها از روز ۱۵ ژوئن یعنی تاریخ شمسی ۲۵ خرداد ماه (یک روز پس از آغاز کوپا امریکا)، به میزبانی کشور مصر انجام می‌گیرد. از پیش از این قرار بود کامرون میزبان این جام باشد، اما ضعف در مهیا کردن امکانات میزبانی و همچنین درگیری دولت کامرون با گروه‌های جدایی طلب در غرب کشور که این گرو‌ها تهدید کرده بودند، جام ملت‌ها را مختل خواهند کرد، باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی را از این کشور بگیرد و مصر را جایگزین کند. با توجه به بازیکنان بزرگی که قاره آفریقا دارد، قطعا این رقابت‌ها می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا از شهریور سال بعد آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان، باید در این رقابت‌ها به مصاف رقبای خود برود.

فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ و دیدار برگشت در تاریخ ۳ آذر برگزار می‌شود. امیداوریم امسال نیز مانند سال گذشته، کشور ما در فینال این بازی‌ها، نماینده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار