عارضه‌ای پوستی که قاتل زیبایی شماست/ پیری پوست از چه سنی شروع می‌شود؟

یک متخصص پوست، مو و زیبایی پیری پوست را امری طبیعی دانست که به کمک سبک زندگی صحیح و رعایت برخی نکات می‌توان آن را به تاخیر انداخت.

امیر هوشنگ احسانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره پیری پوست اظهار کرد: پیری پوست امری فیزیولوژیک است که به تدریج در همه اندام‌های بدن اتفاق می‌افتد، بنابراین با افزایش سن پوست هم دچار تغییرات می‌شود.


بیشتر بخوانید: عواملی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند


وی در پاسخ به این پرسش که پیری پوست با چه نشانه‌هایی در صورت ظاهر می‌شود، بیان کرد: افرادی که به پیری پوست دچار می‌شوند، حجم عضلات صورت آنها کاهش پیدا می‌کند، استخوان‌هایشان تحلیل می‌رود، بافت‌های چربی زیر پوستشان کاهش پیدا می‌کند، خون رسانی به سطح پوست آنها کم و پوستشان تیره و زرد رنگ می‌شود.

عارضه‌ای پوستی که قاتل زیبایی شماست/ پیری پوست از چه سنی گریبانگیر ما می‌شود؟

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: همه افراد با افزایش سن به طور طبیعی با پیری پوست مواجه می‌شوند، اما عواملی مانند مسائل ژنتیکی، تماس طولانی مدت با نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، استعمال دخانیات مانند سیگار، تغذیه نامناسب و کمبود‌های غذایی، ابتلا به بیماری‌های خاص و رژیم‌های لاغری غیر اصولی (رژیم‌های همراه با کاهش وزن زیاد در مدتی کوتاه) در پیری زودرس پوست موثر هستند.


بیشتر بخوانید: نکات ضروری برای مراقبت پوستی در آقایان/ دور سیگار را خط قرمز بکشید


موثرترین راهکار‌های درمان پیری زودرس پوست

احسانی تاکید کرد: استفاده موضعی از کِرِم‌های حاوی ترتینوئین که کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کنند، کِرِم‌های دارای ویتامین C، انواع مختلف لیزر و هایفوتراپی در درمان پیری زودرس پوست موثر هستند، همچنین بر حسب شرایط فرد و موضعی که دچار پیری شده است، می‌توان از تزریق بوتاکس، ژل یا فیلر، چربی یا ژل‌های تزریقی جدید و لیفت با نخ کمک گرفت.

عارضه‌ای پوستی که قاتل زیبایی شماست/ پیری پوست از چه سنی گریبانگیر ما می‌شود؟

وی یادآوری کرد: پوست مردان به طور طبیعی پس از سن ۴۵ سالگی و زنان بعد از دوران یائسگی دچار پیری پوست می‌شود، بنابراین ما در پیری زودرس پوست در سنینی پایین‌تر از این سنین با پیری پوست مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار