مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

اجرای فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ازاجرای فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح واکسیناسیون دام سنگین در استان خبر داد و گفت: از دامداران و روستاییان خواستار همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی بوده و با پرداخت هزینه واکسن تمامی دام‌های سنگین مانند گاو و گاومیش را در برابر این بیماری واکسینه کنند تا شاهد خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیر ناشی از این بیماری در ماه‌های آینده نباشیم.  

بهداد با اعلام این خبر اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بالغ بر ۳۰۰۰ راس دام زنده در شهرستان‌ها بدون مجوز‌های لازم با احتمال قاچاق در حال خروج از استان بود که توسط همکاران دامپزشکی مستقر در پست‌های قرنطینه و با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی کشف شد که جهت تعیین تکلیف پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی جهت صدور احکام ارجاع داده شده است.

وی افزود: با توجه به وجود سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران اداره کل دامپزشکی در مرز‌های جلفا و نوردوز هرگونه قاچاق دام از طریق مرز‌های آذربایجان شرقی وجود ندارد و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی خودروی حمل دام زنده متوقف و مدارک لازم بررسی می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان با هشدار به دلالان خرید و فروش دام، اظهار کرد: مجازات حبس و جریمه نقدی سنگین در انتظار دلالان است، کوچک‌ترین حرکتی از سوی سودجویان رصد و پیگیری می‌شود و مطمئنا برخورد قانونی، قاطع و جدی با متخلفین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل این‌که در فصل واکسیناسیون تب برفکی قرار داریم و احتمال شیوع انواع بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی در کشور وجود دارد، اداره کل دامپزشکی استان از صدور هر گونه مجوز ورود و خروج دام زنده به استان در جهت کنترل بیماری بیماری تب برفکی ممانعت می‌کند مگر این‌که دوره ۱۴ روزه بعد از واکسیناسیون در گله واکسینه شده طی شده باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: دامداران به هیچ عنوان دام‌های مجهول الهویه و بدون مشخصات را وارد گله و دامداری خود نکنند تا از انتشار انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

وی با بیان این‌که قاچاق دام اخیرا توسط عده‌ای سودجو و دلالان باعث مشکلاتی در سطح کشور شده است، گفت: خوشبختانه در استان ما به دلیل برقراری پست‌های قرنطینه سیار بین استانی و همچنین کنترل دقیق مرز‌های استان با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان هیچ موردی از قاچاق دام در استان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ش

فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین اجرا می شود

برچسب ها: دامپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار