دانستنی‌های علمی؛

نکاتی مفید برای آنکه عمرتان را طولانی کنید/ ماسکی معجزه آسا برای رشد مو/ بعد از مصرف این خوراکی‌ها لب به پرتقال نزنید

برای سالم ماندن راهکارهای زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند آنها را در زندگی خود به کار ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

علت اضطراب و استرس در بارداری

زنان در دوران حاملگی به علت تغییرات فیزیولوژیک و هورمون، معمولا دچار اضطراب و افسردگی با درجات مختلف می‌شوند که  مربوط به اثرات هورمون‌های جفت، تغییر فرم بدن، نگرانی از آینده خود و فرزندی که قرار است به خانواده اضافه شود  و همراه با مشکلات اجتماعی و مالی است که حساسیت بیش از حد را برای آنها ایجاد می‌کند.

از آنجا که استفاده از انواع دارو‌های آرام بخش به علت اثرات نامشخص بر فرزند ممنوع است، استفاده از موسیقی درمانی به عنوان یک راه حل در مطالعات مختلف بررسی شده است، بسیاری از مادران باردار دچار استرس دوران بارداری می‌شوند که این امر سبب افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی جنین داشته باشد علاوه بر این باعث افزایش احتمال سقط جنین می‌شود و فکر کردن به سلامت نوزاد و مسئولیت مادر شدن و کمبود خواب و تهوع بارداری باعث ایجاد استرس می‌شود.

///

علت دیدن کابوس شبانه در بارداری چیست؟

دیدن کابوس‌های شبانه در طول بارداری بسیار معمول است و بیشتر مربوط به تغییرات هورمونی و افزایش ترشح هورمون کورتیزون در طول بارداری است؛ جالب است بدانید بیشتر مادران کابوس‌های مشابهی می‌بینند، زیرا استرس‌ و نگرانی‌های آنها مشترک است، این‌خواب‌ها به هیچ عنوان رویا‌های صادقه نیست و ربطی به مشکلی در جنین و یا روند زایمان ندارد.

بعضی کابوس‌های مشترک بین مادران، دست یا پای جنین از شکم مادر بیرون زده است، جنین از شکم مادر خارج می‌شود، خواب به دنیا آوردن حیوان یا یک موجود عجیب غریب، خواب ترک کردن و گم کردن جنین، کابوس در مورد ناقص بودن جنین، کابوس آسیب رساندن به نوزاد می‌بینند که طبیعی است و نباید نگران باشند.

///

نکاتی که سلامتتان را تضمین می کند

برای سالم ماندن راهکارهای زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند آنها را در زندگی خود به کار ببرند؛ نمک دریا قبل و بعد از هر چیز بخورید، روغن کنجد، روغن زیتون محلی بخورید، آب جوشیده چشمه یا چاه تمیز مصرف شود، در ظروف مسی، برنجی، چدن و روسی غذا طبخ کنید، آرد، پوست تخم مرغ محلی روزانه یک قاشق مرباخوری در غذای چرب مخلوط بخورید، عسل به اشکال مختلف برای کمپوت، مربا، شربت و اشکال مختلف دیگر استفاده کنید.

///

چرا باید پرتقال خونی بخوریم؟

پرتقال خونی در ایمنی بدن، درمان بیماری‌ها و تضمین سلامتی موثرتر از نوع معـمولی آن است؛  این را نباید فراموش کرد که پرتقال خونی را باید زمان مناسب مصرف کرد، بسیاری از افراد پس از مصرف گوشت و ماهی این میوه پرخاصیت را می‌خورند که اشتباه است، باید گفت که پرتقال با گوشت و ماهی سازگار نیست و باید ۴ ساعت بعد از خوردن ماهی خورده شود.

///

ماسک فوق العاده رشد مو

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای افزایش رشد مو هستند؛ برای رشد مو چهار قاشق ماست، یک قاشق عسل، یک قاشق روغن زیتون، ۲ عدد تخم مرغ را ترکیب کنید و از ریشه تا نوک مو‌ها بزنید (ترحیحا با برس رنگ مو) این ماسک ریشه مو‌ها را تقویت می‌کند و نوک مو‌ها را طراوت می‌بخشد، با پلاستیک سلفون آن را بپوشانید و بعد از یک ساعت مو‌ها را شستشو دهید.

///

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.