معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مشکل اصلی بوشهر در حوزه سلامت زیست محیطی است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صنایع حق ندارند با اقدام‌ها و آلودگی‌های خود به سلامت مردم آسیب وارد کنند و یا در حوزه‌هایی مانند کوتاهی قد فرزندان استان، اثرگذار باشند.

مشکل اصلی بوشهر در حوزه سلامت زیست محیطی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه به نقل از دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با وزیر بهداشت، اظهار داشت: صنایع حق ندارند با اقدام‌ها و آلودگی‌های خود به سلامت مردم آسیب وارد کنند و یا در حوزه‌هایی مانند کوتاهی قد فرزندان استان، اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: براساس قانون صنایع باید پیوست سلامت داشته باشند وهیچ صدقه‌ای را از صنعت نفت نمی‌پذیریم و می‌خواهیم میزانی از سلامتی که قبل از حضور صنایع در استان وجود داشته است، تضمین شود.

 مرکز تحقیقات زیست محیطی بوشهر در دست راه اندازی است

وی یادآور شد: هم اکنون نیز مرکز تحقیقات زیست محیطی بوشهر در است راه اندازی است و توصیه می‌کنم که همهعلم و تحقیقات را روی این زمینه که جنبی ملی دارد، متمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پاسخ به مشکلات و گره‌های نظام سلامت است، سوال‌هایی در حوزه سلامت بوشهر وجود دارد که شاید پاسخ به آن دشوار باشد، از جمله اینکه آیا وجود صنعت نفت و گاز در این استان، باعث افزایش ابتلای مردم به سرطان و بیماری‌های تنفسی شده است؟

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نیاز است مطالعه کوهورت (نوعی مطالعه طولی است که در پزشکی کاربرد دارد) در بوشهر آغاز شود تا بتوان سلامت مردم و آثار زیست محیطی صنایع نفت و گاز را بر سلامت آن‌ها در دهه‌های آینده رصد کرد.

 سند توسعه بوشهر بر حوزه سلامت اجرا می‌شود

وی گفت: بهداشت بر درمان مقدم است و سند توسعه بوشهر در حوزه سلامت تا سال ۱۴۰۴ اجرا می‌شود.

رئیسی اظهارداشت: بوشهر از جمله معدود استان‌های کشور است که در آن توسعه متوازن در نظر گرفته شده و تفاوت فاحشی بین مناطق شمال و جنوب استان با مرکز استان، وجود نخواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: تا سال ۱۴۰۴، بر اساس سند توسعه سلامت بوشهر، شاخص اعزام بیماران این استان به فارس مطرح نخواهد بود و شاخص این خواهد شد که چه تعداد از بیماران از شهرستان‌های استان به مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیسی بیان کرد: میزان اعزام بیماران به استان‌های دیگر و البته اعزام بیماران به مرکز استان نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام / ا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.