معاون آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

۳۲ هزار سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی تحصیل می‌کنند

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک افزون بر ۳۲ هزار سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی این استان مشغول به تحصیل هستند.

۳۲ هزار سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی تحصیل می‌کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد امیرشاهی معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه کارگاه توانمندسازی آموزش دهندگان طرح ارتقاء سطح دانش و سواد زنان، دختران روستایی و عشایری خاش گفت: این تعداد سوادآموز که از رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند در هفت هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

وی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ آموزشیار کار آموزش این سواد آموزان را در سیستان و بلوچستان برعهده دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: آموزش دادن مقوله‌ای همگانی بوده که در حدیث پیامبر اسلام (ص) با موضوع آموختن علم از گهواره تا گور در آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: بر حسب رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بالاترین ابزار برای توسعه و رسیدن به عزت و سربلندی استفاده درست از دانش است.

امیرشاهی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ۱۱ مرکز یادگیری ایجاد شده که کار مهارت آموزی و توانمند سازی افراد جامعه را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: ایجاد کتابخانه، آموزش عملی نماز مطابق با فقه اهل سنت و تشیع با نشر و توزیع کتاب مورد توجه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

۳۲ هزار سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
حيف اين همه بودجه اي که در نهضت سواد آموزي خرج ميشه بخدا حيف و ميل بيت المال است فقط
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۲:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام تو که سواد داری غم نداری که این حرف رو میزنید یه بار برو بانک بگو سواد ندارم تجربه کن
آخرین اخبار