- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص):

افتتاح فاز‌های پارس جنوبی تحقق اقتصاد مقاومتی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: در طلیعه گام دوم انقلاب افتتاح پالایشگاه فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی بحق گام عملی و مهم در راستای تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است.

افتتاح فاز‌های پارس جنوبی تحقق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) روز یکشنبه، در آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ضمن تبریک به مناسبت افتتاح یکی از بزرگترین افتخار‌های ملی کشور در حوزه صنعت نفت و گاز افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار دولت خدوم و در پیشانی مواجهه با توطئه‎های اقتصادی استکبار جهانی ایستاده است.

وی ادامه داد: افتتاح این ابرپروژه که طراحی و ساخت آن در اوج تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر توان و تخصص جوانان این مرزو بوم به انجام رسید در عمل بیانگر شکست مفتضحانه استکبار در تحریم این ملت بوده است و ما با انسجام و همدلی این تهدید‌ها را به فرصتی برای رشد و اعتلای نظام اجرایی و صنعتی در کشور تبدیل کرده‌ایم.

وی با بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان یک پیمانکار عمومی از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی اعم از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان استفاده کرده و درغیاب شرکت‌های خارجی توانسته است طراحی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌ها را ۱۰۰ درصد ایرانی و تامین کالا‌ها را حدود ۷۰ درصد با همت و توان داخلی به انجام برساند.

محمد اظهارداشت: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) توانسته است در پیچیده‌ترین عملیات فنی و مهندسی با حفر ۳۰۰ کیلومتر چاه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل عسلویه در قالب ۷۶ حلقه با عمق حداکثر پنج هزار و ۲۵۰ متر، نصب هشت سکوی غول‌پیکر و اجرای ۴۵۰ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ در زیر آب نسبت به استحصال و انتقال گاز از دریا به خشکی اقدام و به آرزوی دیرینه کشور مبنی بر پیشی گرفتن از قطر در برداشت از این میدان مشترک جامه عمل بپوشاند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: این پالایشگاه‌ها با تولید محصولات ارزشمندی شامل روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف خانگی، ۱۵۲ هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پنج هزار و ۸۰۰ تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، تولید پنج هزار و ۵۰۰ تن گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها و ۸۰۰ تن گوگرد در عمل می‌تواند در یک سال کل سرمایه‌گذاری انجام شده را که بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار است بازگشت دهد که مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی و خلق ثروت برای مردم خواهد بود.

وی بر ضرورت رسیدگی به وضع قرارداد‌های جاری و پرداخت مطالبات تاکید کرد و خواستار احداث پالایشگاه میعانات گازی در اراضی فاز ۱۳ و واگذاری ساخت مجتمع تولید پلی‌اتیلن و پروپیلن به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) شد.

محمد گفت: استفاده از مدارک مهندسی و تجهیز کارگاه موجود، نزدیکی به مبادی خوراک، آبگیر سایت ۲، اسکله تمبک و امکان استفاده از متریال مازاد فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ از مزیت‌های رقابتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

وی یادآروشد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تجربیات گران‌سنگ خود در اجرای این فاز‌ها و در حل مسائل مشابه در واحد‌های ۱۸۱ و ۱۰۶ آمادگی دارد که توسعه فاز ۱۱ را نیز به انجام برساند.

محمد افزود: امیدواریم طرح تحول صنعت دریایی در بخش شناوری تهیه و با دستور‌های مسئولان مربوطه عملیاتی شود.

فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح شد.

انتهای پیام / ا 

افتتاح فاز‌های پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری  و اعضای هیات دولت 

برچسب ها: ارتش ، اقصاد مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.