محسن رضایی:

اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت مخالف FATF هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثریت اعضای مجمع در شرایط تحریم‌های اقتصادی، مخالف FATF هستند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: «اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت در شرایط تحریم‌های اقتصادی، مخالف FATF هستند. آنچه در مجمع مورد بحث قرار داشته، دو کنوانسیون پالرمو و CFT بوده است که دولت درباره تضمین گرفتن برای آن‌ها سکوت کرده است.»

اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت مخالف FATF هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
به نام خدا
موضوع: درخواست مخالفت با تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT
سلام علیکم
بار دیگر در این لحظه حساس به این جملات مقام معظم رهبری در مذمت کنوانسیون هایی نظیر پالرمو و CFT توجه فرمایید: « همین‌جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون‌ها و این معاهدات بین‌المللی. ببینید؛ این معاهدات بین‌المللی که به آن در لغت فرنگی گفته میشود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه‌ای پخت ‌و پز می شود که اطراف قضیّه، مِن‌ باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت‌ و پز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان - به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌ وپز می کنند، بعد این را به‌ وسیله‌ی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده‌ی بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی کنید؟» کنوانسیون‌ها غالباً این[جور] است.»
حال به گفتگوی برخی مسئولان آمریکایی توجه فرمایید: «من می خواهم در مورد دو مسأله دیگر در رابطه با اقدامات وزارت خزانه داری برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده مالی ایران بحث کنم. در ماه اوت مجلس یک لایحه تحریمی جدید را تصویب کرد تا ابزار لازم برای مقابله با فعالیتهای موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشرتوسط ایران را در اختیار دولت ترامپ قرار بدهد. من معتقدم ایران به تلاش خود برای دور زدن تحریمهای آمریکا ادامه خواهد داد تا به گسترش نفوذ خود در جهان ادامه دهد. برای همین سؤال من این است که چگونه فشار را بر روی رهبران ایران و مؤسسات مالی حفظ کنیم تا مطمئن شویم سپاه و مؤسسات مالی مرتبط با آن در تحریمها رخنه ایجاد نکنند و آنرا دور نزنند؟» مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که ریاست گروه ویژه اقدام مالی یعنیFATF را بر عهده دارد در پاسخ به سؤال فوق می گوید: « دو راه وجود دارد که من اولی را می گویم و دومی را اسمیت بیان می کند. در رابطه با حفظ فشارها بر روی حکومت ایران یکی از کارهایی که آنها (ایرانیها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تأمین مالی تروریسم پاسخگو باشند. آنها به اندازه کافی قانون ندارند و من هم نمی دانم که آن قوانین را اگر داشتند رعایت می کردند یا نه؟ اما آنها این چارچوب قانونی را ندارند و ما آنقدر اصرار خواهیم کرد تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آنها اقدام مقابله ای انجام دهیم.» سپس آقای اسمیت می گوید: «من می خواهم بگویم که ما باید به کار خودمان ادامه بدهیم، فشار را افزایش دهیم، هر فعالیت بد آنها را دیدیم افشا کنیم و ما هر کجا آنرا می بینیم بدون توجه به کشوری که در آن نقش داشته و بدون توجه به نوع شرکتهای دخیل در فعالیت افشا می کنیم.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
باید از برجام خارج شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
جناب محسن رضائی هیچوقت در هیچ برهه ای از زمان و مکان اروپا و غرب با همدستی یکدیگر هیچ قانونی را برای دیگران ننوشته اند که منجر به ضرردهی برایشان شود بلکه ابتدا به ساکن صد در صد اجرای قوانین نوشته شده سود و نفعش به جیب آنها ریخته میشود بعد مجری قانون اگر خداوند رحم کند نفع شامل حالش میشود در جریان قرارداد برجام هم دیدیم هر جا که ما به بندهای مورد نظر قرارداد اشاره می کردیم در جواب می گفتند فهم شما از بند مورد نظر آن است اما در دامنه لغات و واژه های اروپائی و آمریکائی یعنی آنچه که ما می گوئیم یعنی حاضرند بند بند قانون نوشته شده توسط خودشان را هم نقض کنند گر چه اجماع جهانی بر آن بند قانون باشد ولی سود خود را کمرنگ نکنند حالا مجری هر چه قدر ضرر کرد برایش هزار توجیه و ترجیح بند از همان بند قانون می آورند و.............
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۲۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
نباید به اروپا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
نباید تصویب بشه
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
ازجانب همه مردم حرف نزنید
آخرین اخبار