تراکتورسازی در اندیشه تحقق رویای قهرمانی

تیم فوتبال تراکتورسازی عملکرد فوق العاده‌ای در سال ۹۷ داشت و این تیم تبریزی یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ هجدهم است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تراکتورسازی با کسب ۳۴ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دهم  فصل هفدهم را کابوس وار پشت سرگذاشت، اما با واگذاری تراکتورسازان  به بخش خصوصی و انتقال این باشگاه به زنوزی مالک متمول تبریزی شاهد تغییر و تحولات خوبی در سرخپوشان تبریزی بودیم و اکنون هم این تیم یکی از مدعبان قهرمانی در لیگ هجدهم است.

مالکیت تراکتورسازی بعد از پایان فصل هفدهم دچار تغییر و تحولاتی شد و همانطور که عباس الیاسی بعد از برعهده گرفتن سرپرستی این باشگاه قول داد این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد.

زمانی که سهام باشگاه تراکتورسازی به مزایده گذاشته شد زنوزی به عنوان تنهاترین وجدی‌ترین خریدار درخواست خود را برای خرید این باشگاه تبریزی ارائه کرد و مالک متمول تبریزی بدون رقیب توانست  به طور رسمی مالکیت تراکتورسازی را برعهده بگیرد.

ویژه نوروز///تراکتورسازی در اندیشه تحقق رویای قهرمانی

تراکتورسازی با زنوزی متحول شد 

زنوزی با قدرت هر چه تمام‌تر کارش را در تراکتورسازی شروع کرد و با خرید ستاره‌های بزرگ و گران قیمت باعث شد که این تیم تبریزی ابهت خود را دوباره بدست آورد.

مالک متمول تراکتورسازی در ابتدا رضا مهاجری را به عنوان مدیرفنی این باشگاه انتخاب کرد و او مامور مذاکره با بازیکنان جدید شد. فعالیت تراکتورسازی در ابتدای نقل و انتقالات زیاد جالب نبود، اما به تدریج شاهد حضور بازیکنان بزرگ و شاخص از جمله استوکس، لی اروین، هری فوریستر، یوکیا سوگیتا، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه در تراکتورسازی بودیم. به هر حال خرید‌های خوب سرخپوشان تبریزی در نقل و انتقالات نیم فصل اول باعث شد که این تیم کم مهره و بدون ادعای فصل گذشته تبدیل به یک تیم پرمهره و مدعی در لیگ برتر تبدیل شود.

زنوزی علاوه بر جذب بازیکنان بزرگ و شاخص یک مربی بزرگ به نام جان توشاک سرمربی اسبق رئال مادرید را به خدمت گرفت، اما این مربی ولزی خیلی زود بعد از حذف از جام حذفی برابر تیم صنعت نفت آبادان از تراکتورسازان جدا شد و تقوی به عنوان سرمربی موقت تا پایان نیم فصل اول هدایت سرخپوشان تبریزی را برعهده گرفت.

در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد که تقوی در تراکتورسازی موفق شود این مربی توانست با سرخپوشان تبریزی نتایج خوبی کسب کند وسرخپوشان تبریزی با هدایت تقوی  در نیم فصل اول توانستند رتبه چهارم بدست آورند.

به هر حال برخی از هواداران و مسئولان تراکتورسازی معتقد بودند که تقوی برای نیمکت تراکتورسازی مربی کوچکی است و در نهایت تقوی که از مذاکرات پنهانی تراکتورسازان با مربیان بزرگ با خبر شده بود استعفا داد و زنوزی بعد از مدتی لیکنز سرمربی سابق تیم ملی بلژیک را به خدمت گرفت.

بی ثباتی در مدیریت و کادر فنی تراکتورسازی 

البته بی ثباتی در مدیریت و کادر فنی تراکتورسازی یکی از نقاط منفی این تیم تبریزی در فصل جاری بود و تاکنون شاهد روی کار آمدن  ۵ مدیرعامل و ۳ سرمربی در تراکتورسازی بودیم که  این موضوع در آینده ضربه بزرگی به سرخپوشان تبریزی می‌زند.البته در روزهای آخر سال 97 اعلام شد که وزارت ورزش و جوانان با استعفای بهتاج از مدیرکلی ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی موافقت نکرده است و او مجبور شد که از مدیرعاملی تراکتورسازی استعفا بدهد. به هر حال الیاسی رئیس هیئت مدیره تراکتورسازی تا انتخاب سرپرست یا مدیرعامل جدید، امورات باشگاه را برعهده دارد. 

تراکتورسازان در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن شاخص دیگر به تیمی کهکشانی‌تر تبدیل شدند که هیچ کمبودی از لحاظ بازیکن در پست‌ها مختلف ندارند.

سرخپوشان تبریزی در ابتدای فصل هجدهم آنتونی استوکس و لی اروین را به خدمت گرفتند، اما این ۲ بازیکن به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی و افسردگی در میانه فصل به کشورشان بازگشتند. البته استوکس بعد ازتلاش‌های زیاد مسئولان به تراکتورسازی بازگشت و خط حمله تراکتورسازی با حضور این بازیکن جان تازه‌ای گرفت و قدرتمند‌تر از قبل شد.

استوکس در سفر به کشورش در تعطیلات لیگ برتر توانست رضایت اروین را برای بازگشت جلب کند و مهاجم اسکاتلندی هم بعد از دوری چند ماه به تبریز بازگشت،   اما به علت ناآمادگی مدتی طول می‌کشد تا لیست نفرات تراکتورسازی قرار بگیرد.

تراکتورسازان در نیم فصل دوم بهترین عملکرد دفاعی را در بین ۱۶ تیم لیگ برتری به نام خود ثبت کردند. آن‌ها از زمان حضور لیکنز سرمربی بلژیکی خود فقط یک گل دریافت کردند که در نوع خود جالب توجه است. سرخپوشان  در خط حمله هم بسیار خوب عمل کردند و استوکس با زدن ۱۰ گل در بین برترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد.

ویژه نوروز///تراکتورسازی در اندیشه تحقق رویای قهرمانی

استقبال هواداران تراکتورسازی از بازی های سرخپوشان تبریزی 

علاوه بر این در سال‌های گذشته هواداران کمتری به ورزشگاه یادگار امام می‌رفتند، اما بازی‌های جذاب همراه با نتیجه گیری تراکتورسازی باعث شده که هواداران استقبال بیشتری از بازی‌های تیم محبوب خود کنند. در بازی با استقلال ظرفیت ۷۰ هزار نفری ورزشگاه سهند پر شد و علاوه بر این هواداران بر روی تپه‌های اطراف ورزشگاه هم نشستند تا رکورد تازه‌ای در تاریخ این باشگاه به ثبت برسانند.

به هر حال نتایج خوب تراکتورسازی با لیکنز باعث شده که هواداران این تیم انتظار قهرمانی تیمشان در لیگ برتر داشته باشند و باید دید آن‌ها می‌توانند اولین قهرمانی را برای تی تی‌ها به ارمغان بیاورند یا نه!


بیشتر بخوانید: 

تفکرات یحیی مقابل لیکنز به بن بست خورد/ تراکتور به صدر رسید

لیکنز: تراکتورسازی شایسته پیروزی برابر پدیده بود

تراکتورسازی یک - پدیده صفر/ تفکرات یحیی مقابل لیکنز به بن بست خورد


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار