فراخوان نخستین مسابقه بزرگ مشاعره در لاهیجان

فراخوان نخستین مسابقه بزرگ مشاعره ادبیات ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان حافظان شعر و ادب در لاهیجان منتشر شد.

فراخوان نخستین مسابقه بزرگ مشاعره در لاهیجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: این اداره در نظر دارد برای ترویج کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به عنوان فرهنگ سازان آینده، عادت به مطالعه و آشنایی هرچه بیشتر آنان با متون فاخر و ادبیات ایران زمین، برای نخستین بار مسابقه بزرگ مشاعره دختران و پسران را در سه گروه سنی ۸ تا ۱۱ سال، ١١ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال در سطح شهرستان لاهیجان برگزارکند.

وی با اشاره به هدف مسابقه بزرگ مشاعره، افزود: اهداف برگزاری این مسابقه تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب و ترویج کتابخوانی، ترغیب دانش آموزان به خوانش متون فاخر و اشعار وزین در ادبیات ایران زمین، تمرین به خاطر سپردن واژگان و اشعار، تقویت حافظه و تمرین بالا رفتن سرعت عمل با انتخاب واژگان و ابیات مناسب است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان به شرایط شرکت در این مسابقه اشاره کرد و گفت: ابیات حفظ شده باید از کتاب‌های منتخب از جمله: دیوان حافظ، مثنوی معنوی، شاهنامه فردوسی، بوستان سعدی، دیوان عراقی، دیوان شیخ عطار، دیوان پروین اعتصامی، دیوان حزین لاهیجی باشد.

نگار نادری با بیان اینکه، مهلت حفظ اشعار تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸است، افزود: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه، مسابقه مشاعره برای شناسایی استعداد‌های جوان و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به مطالعه است، تصریح کرد:علاقمندان برای اطلاعات بیشتر با تلفن‌های ٤٢٣٣٢١٠٣-٤٢٣٣٥٢٨٣ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام / ق

انتشار فراخوان نخستین مسابقه بزرگ مشاعره در لاهیجان

برچسب ها: شعر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.