رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا صبح امروز بیشینه بارش‌های سامانه بارشی فعال در استان مربوط به ایستگاه بارانسجی «ترشاب» از توابع شهرستان خاش به ۴۰ میلی متر است.

۴۰ میلی متری باران در سیستان و بلوچستان سیل به راه انداختمحمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی به نسبت قوی اکثر نواحی استان را در برگفت و بارش‌های قابلی توجهی را به ارمغان آورد به طوریکه بیشترین بارش‌ها از شهرستان خاش گزارش شده است.

وی افزود: تا صبح امروز از حدود ۹۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی استان در شهرستان‌های زابل، زاهدان، میرجاوه، ایرانشهر، بزمان، دلگان، خاش، سراوان، مهرستان، سوران، سرباز و چابهار گزارش بارندگی شده است که بارش‌ها در ۴۴ ایستگاه بین ۱۰ تا ۴۰ میلی متر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود امروز نیز در بخش‌هایی از استان بارش‌های پراکنده و گاهی متوسط باران رخ دهد.

دیانتی در ادامه به وزش باد شدید در اکثر نواحی نیمه شمالی استان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و زابل به ترتیب به ۹۰ و ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با اشاره بر اینکه وزش باد شدید و گردوخاک تا پایان وقت امروز در برخی نقاط نیمه شمالی استان ادامه دارد، گفت: در شمال استان وزش باد رفته رفته آرام می‌شود، اما در زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی تا اواخر وقت وزش باد و گردوخاک ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

۴۰ میلی متری باران در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار