رئیس انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران گفت: فریب تبلیغات دروغین ماهواره‌ها برای جراحی دیابت و چاقی را نخورید.

گول تبلیغات دروغین ماهواره‌ها برای جراحی دیابت را نخورید/ از اروپا و امریکا برای جراحی چاقی به ایران می‌آیندعبدالرضا پازوکی رئیس انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جراحی درمان دیابت، اظهار کرد: مدتی می‌شود که کشور ترکیه موج تبلیغاتی به خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای برای انجام جراحی دیابت به راه انداخته است و این موضوعی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: این روش جراحی به عنوان یکی از مداخلات درمانی می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی بر بهبود بیماران دیابتی که وزن بالایی دارند و دیابت آنها با روش‌هایی دارویی و تزریقی کنترل نمی‌شود، داشته باشد.

پازوکی تأکید کرد: مردم عزیز کشورمان باید بدانند که تمامی این اقدامات جراحی که موج تبلیغاتی آن در شبکه‌های ماهواره‌ای به راه افتاده است در داخل کشور با کیفیت مطلوب‌تری انجام می‌شود علاوه بر این در نظر داشته باشید که انجام این جراحی در کشور ترکیه می‌تواند بسیار هزینه بر باشد در حالی که هزینه انجام این جراحی در بیمارستان‌های داخلی بسیار به صرفه‌تر است.

مزایای جراحی دیابت در ایران نسبت به سایر کشورها

رئیس انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران افزود: این جراحی نیاز به اقدامات پس از درمان و پیگیری‌های پس از عمل جراحی دارد، فرد جراحی شده باید ابتدا بعد از ۱۰ روز، سپس بعد از ۲ ماه، بعد از ۳ ماه، ۶ ماه، ۱ سال، ۱۸ ماه، ۲ سال و بعد به صورت سالانه برای انجام معاینات به پزشک مراجعه کند پس درمان داخل کشور می‌تواند برتری بیشتری نسبت به جراحی در کشور‌های خارجی داشته باشد.

وی بیان کرد: در صورتی که جراحی انجام شده عوارضی به همراه داشته باشد، بهتر است معاینات را پزشکی که جراحی کرده است، انجام دهد پس جراحی در داخل کشور می‌تواند از این نظر هم دسترسی بهتری را برای بیماران ایجاد کند.

پازوکی با تأکید بر مراجعه به جراحان مورد تأیید انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران، بیان کرد: جالب است بدانید امروزه از کشور‌های متعدد اروپایی و آمریکایی برای انجام این جراحی به ایران مراجعه می‌کنند که نشان از کیفیت بالای جراحی و پزشکی کشورمان دارد پس نیازی به خروج از کشور نیست و نباید به تبلیغات ماهواره‌ای اعتماد کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.