رئیس اندیشکده یقین گفت: هدف اصلی رهبر انقلاب از ارائه مباحث کلان و طرح ریزی استراتژیک، تحقق تمدن نوین اسلامی است.

هدف اصلی مقام معظم رهبری از ارائه مباحث کلان و طرح ریزی استراتژیک، شکل گیری تحقق تمدن نوین اسلامی استحسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم ملت ایران اظهار کرد: گام دوم، موضوع ایران ۱۴۴۴ و پروژه قرن جدید است و افقی که برای آن دیده شده، در نهایت تحقق پروژه تمدن نوین اسلامی است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه هدف اصلی ارائه مقام معظم رهبری از مباحث کلان و طرح ریزی استراتژیک، شکل گیری پروژه و تحقق تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: تمدن نوین اسلامی با ۱۴۰ زیر نظامی که متصور است، بازطراحی آن به صورت کاربردی نیاز به یک طرح استراتژیک و راهبردی مستقل دارد.

وی افزود: این پروژه که تا سال ۱۴۴۴سال استمرار خواهد داشت در مقطع اول آن باید یک سوم آن محقق شده باشد. مقام معظم رهبری در گام دوم هفت توصیه به جوانان دارند که مخاطب تنها جوانان نیستند؛ چرا که جوانان اکنون کسانی هستند که در دوره جوانی، میانسالی و مسیر تکوین و تحقق تمدن نوین اسلامی قرار دارند.

عباسی اضافه کرد: مخاطبان غیرمستقیم بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نخبگانی هستند که باید بخشی از زمینه سازی را برای هدایت فکری جوانان انجام دهند و بخشی نیز جریان ضد انقلابی است که تصور می‌کنند می‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را منحرف یا به زمین بزنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مهمترین مسئله داشتن چشم انداز روشن نسبت به آینده است، تصریح کرد: این چشم انداز روشن وجود دارد و جمهوری اسلامی امروز دارای چشم انداز روشن شفاف ۴۰ و ۵۰ ساله است.

وی ادامه داد: با این پیام که توسط گام دوم و توصیه هفتگانه به جوانان جامعه منتقل شد می‌توانیم نسبت به آینده یک خط نقشه راه روشنی برای رسیدن به هدف آرمانی و تحقق تمدن نوین اسلامی داشته باشیم که ایجاد امیدواری استراتژیک می‌کند.

عباسی بااشاره به پروژه افسردگی سیاسی در جوامع یادآور شد: پروژه افسردگی سیاسی در جوامع بسیار خطرناک بوده و وقتی در یک جامعه شکل بگیرد آن جامعه را نابود می‌کند که با ایجاد امید استراتژیک می‌توان این پروژه را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه امید استراتژیک صرفاً دادن چشم انداز‌های دراز مدت به جامعه نیست، خاطر نشان کرد: امید استراتژیک تحقق اثربخشی و کارآمدی بوده و اینکه اتفاقات در حال رخ دادن است و لذا بخشی از پیام گام دوم خطاب به برخی از مسئولان است که باید برای به نتیجه رسیدن اقدامات در فرایند پروژه قرن جدید که از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود کارآمدی و اثربخشی خودشان را جدی تر، غلیظ‌تر و غنی‌تر کنند و این نکات درباره آنها رقم می‌خورد.

عباسی گفت: پروژه قرن جدید انقلاب اسلامی که در هفت توصیه مقام معظم رهبری ابعاد کلی آن به جوانان محور بندی شده است را می‌توانید به خوبی مشاهده کنید.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه نباید همه چیز را به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری خلاصه کرد، افزود: بیانیه گام دوم جمع‌بندی ۳۰ سال محور یابی رهبر معظم انقلاب درباره ۱۴۰ زیر نظامی است که اشاره شد و ایشان در ۳۰ سال گذشته در محور‌های گوناگون زیر نظام‌های جمهوری اسلامی در مورد دستگاه‌های مختلف طرح‌هایی را مطرح و توصیه‌هایی دادند و استراتژی‌هایی را ارائه و سیاست‌هایی را ابلاغ کردند که جمع بندی آن‌ها گام دوم می‌شود.

وی بیان کرد: گام دوم مقام معظم رهبری یک عقبه غنی، عمیق، تئوریک نظری و سیاستگذاری دارد که کل مباحث مقام معظم رهبری در ۳۰ سال گذشته را شامل می‌شود. در محور‌های مختلف و به مرور در فراخور شرایط زمانی هر کدام از زیرنظام‌های سازمان‌ها، دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها، محور‌ها را بیان شده است.
 
عباسی با بیان اینکه گام دوم جمع بندی ۴۰ سال اول و مقدمه چینی برای نقشه راه گام دوم است، خاطر نشان کرد: گام دوم به خوبی در جامعه نشسته و باید با حوصله و دقت آن را برای محافل دانشگاهی و جوانان تبیین و ترسیم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار