رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برنامه مجلس برای کنترل توزیع محصولات تراریخته/ شفاف‌سازی موضع مسئولان به تراریخته‌ها حق مردم است

هاشمی گفت: نگرانی مردم در مورد محصولات تراریخته قابل احترام است و باید به فکر راهی برای کنترل توزیع این محصولات باشیم.

برنامه مجلس برای کنترل توزیع محصولات تراریخته/ شفاف‌سازی موضع مسئولان به تراریخته‌ها حق مردم استهمایون هاشمی رئیس کمیسیون فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده از محصولات تراریخته و اصلاح ژن اظهار کرد: موضوع تراریخته یا همان مواد غذایی دستکاری شده ژنتیکی از مسائل مهم نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: یکی از حواشوی پیرامون محصولات تراریخته مشکلات و نگرانی‌هایی است که از طرف مردم و متخصصان مطرح می‌شود و موضوع دیگر شرایط خاص برخی کشورها در تامین نیازهای غذایی است که آنها را به سوی استفاده از محصولات تراریخته سوق می‌دهد.

قانونی برای مدیریت تراریخته‌ها نداریم

هاشمی با اشاره به اهمیت موضوع تراریخته‌ها بیان کرد: متولی این موضوع وزارت بهداشت کشور است، البته در مجلس هم کمیسیون‌های بهداشت و درمان و کشاورزی جلسات متعددی برای بررسی این موضوع برگزار کردند اما متاسفانه تا به امروز قانون جامعی در این حوزه تدوین نشده است تا بتوانیم بر اساس آن موضوع را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرداختن به موضوع تراریخته‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و تدوین قانون جامعی برای هدایت و مدیریت کشت و توزیع محصولات تراریخته می‌تواند کمک زیادی به کاهش نگرانی‌های موجود در سطح جامعه و حواشی این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روشن شدن ماجرای محصولات تراریخته از خواسته‌های به حق مردم است،‌ تصریح کرد: تا به امروز جلسات متعددی چه در مجلس شورای اسلامی و چه در سازمان وزارت بهداشت برگزار شده است تا بتوانیم تولید این محصولات را مدیریت کنیم و اگر قرار است محصولی از این تولیدات به بازار عرضه شود باید این نوع کشت و تراریخته بودن محصول روی آن ذکر شود.

هاشمی یادآوری کرد: نگرانی موجود در بین مردم قابل احترام است و باید به فکر ایجاد راهی برای کنترل توزیع این محصولات باشیم و از مردم تقاضا می‌کنیم تا در صورت مشاهده فروش این دست از محصولات بلافاصله موضوع را به مسئولان مربوطه منتقل کنند تا بازرسان بهداشت به محل ذکر شده مراجعه و موضوع را بررسی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار