سلطانی فر: همه مصمم هستیم تیم ملی فوتبال امید به المپیک صعود کند/ بخش قابل توجهی از موفقیت‌های ورزشی در فوتبال بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه مصمم هستیم تیم امید به المپیک صعود کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه حضورش در تمرین تیم ملی فوتبال امید ایران خطاب به بازیکنان این تیم اظهار کرد: هیچکس تصور نمی‌کرد در لیگ قهرمانان اروپا تمام تیم‌های آلمانی و حتی رئال مادرید حذف شوند و تمام تیم‌های انگلیسی صعود کنند تا فضای دیگری در فوتبال جهان شکل بگیرد. سال ۹۷ برای ورزش ایران سال خوبی بود و اتفاق‌های خوبی در این سال افتاد که خوشبختانه قسمت قابل توجهی از این موفقیت‌ها در فوتبال بود. روز‌های پایانی سال را می‌گذرانیم و نیازی به توضیح نیست که ما در حالی پا به جام جهانی گذاشتیم که در گروه مرگ با قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا هم گروه بودیم و همه فکر می‌کردند برای این تیم‌ها زنگ تفریح هستیم. با این وجود همه بازیکنان زحمت کشیدند. از سوی فدراسیون و وزارت ورزش هم هماهنگی و پشتیبانی خوبی انجام شد تا در جام جهانی تاریخی‌ترین نتایج را کسب کنیم.

او ادامه داد: پس از جام جهانی هم رویداد‌های مهم دیگری داشتیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیش‌ترین مدال تاریخ را گرفتیم و در المپیک جوانان بوئنس آیرس رتبه بیست و چهارم خود در دوره قبلی را به رتبه هفتم ارتقا دادیم. برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس همزمان با هم به مرحله یک چهارم نهایی و پس از آن پرسپولیس به فینال رسید. شاید اگر این تیم از جذب بازیکن محروم نبود بی شک پرسپولیس می‌توانست قهرمان آسیا شود و هر ۲ تیم در این رقابت‌ها درخشش خوبی داشتند.

سلطانی فر تصریح کرد: در جام ملت‌های آسیا هم تیم ملی ایران استحقاق قهرمانی داشت و اگر ۲ تا سه بازیکن ما اشتباه فردی مرتکب نمی‌شدند و تیم ما به فینال می‌رفت یقین داشتم در فینال راحت قطر را شکست داده و قهرمان می‌شدیم. در رشته‌های دیگر مانند ووشو، تکواندو، کاراته و شطرنج موفقیت‌های خوبی داشتیم و در سال ۹۷ تمام جامعه ورزش کشور شامل ورزشکاران، مربیان، مدیران، مسئولان و داوران تلاش کردند کارنامه خوبی از خود به جا گذارند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اولین آوردگاه ما در سال ۹۸ همین بازی‌های تیم امید است که امیدواریم با پیروزی‌های شما همراه باشد و بتوانیم به عنوان تیم اول به مسابقات نهایی انتخابی المپیک که در تایلند برگزار می‌شود صعود کنیم و آنجا هم جزء سه تیم اول قرار بگیریم تا پس از سال‌ها به المپیک صعود کنیم. با توجه به تجاربی که سرمربی محترم تیم ملی امید (زلاتکو کرانچار) دارد و همکاری‌هایی که مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با تیم امید انجام می‌دهند همه مصمم هستیم به المپیک صعود کنیم و هیچکس نمی‌تواند مقابل اراده ملت‌ها دوام بیاورد و استقامت کند. درباره مسائل و مشکلاتی مانند در اختیار گذاشتن ورزشگاه آزادی به تیم امید با تلاش‌های تاج و همکارانش این مسائل حل می‌شود. مطمئن باشید به عنوان تیم برتر صعود می‌کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: تمام تمرکزتان روی بازی‌ها و شاد کردن دل مردم باشد. بار‌ها گفته ام هیچ عرصه‌ای مانند ورزش و به ویژه فوتبال نیست که با پیروزی در یک بازی آن دل ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر شاد شود. اگر بخواهیم از سایر عرصه‌ها استفاده کنیم باید میلیارد‌ها تومان هزینه کرده و اوقات فراغت مردم را با آن شیوه‌ها پر کنیم.

او افزود: زندگی تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان ما با فوتبال عجین شده و ما هم خوشحالیم که دلشان خوش است و اوقات خود را با فوتبال پر می‌کنند. آن‌ها به فوتبال عشق دارند و در این عرصه حضور پیدا می‌کنند. با پیروزی‌ها شور و نشاط ایجاد می‌شود و ایرانی‌ها مردمی هستند که هر تپش قلب و هر جوشش خونشان برای اعتلا و بزرگی ایران است. برای همه شما آرزوی موفقیت می‌کنم و انشالله ۶ فروردین همه شاد هستیم.


بیشتر بخوانید:

سلطانی‌فر: ملایی می‌تواند علاوه بر کسب سهمیه المپیک روی سکو برود

وزیر ورزش به اردوی امید می‌رود

کرانچار: باید از اشتباهاتمان در این مسابقه درس بگیریم/ بارش باران روى کیفیت بازى تاثیر داشت


انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار