توزیع ۱۲۰۰ گردنبند شبرنگ محافظ شتر‌ها در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از توزیع ۱۲۰۰ گردنبند شبرنگ محافظ شتر‌ها در این شهرستان خبر داد.

مالکی، مدیر جهاد کشاورزی نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:با هدف حفاظت از جان انسان‌ها و حیوانات زیست بوم کشور و کاهش تصادفات جاده‌ای با شتر‌ها، ۱۲۰۰ عدد گردنبند شبرنگ محافظ شتر‌ها را بین شتر داران ودهیاران نهبندانی توزیع کرد.


وی افزود: این گردنبند‌های شبرنگی بر گردن شتر‌هایی که مراتع و اطراف جاده‌ها عبور و مرور میکنند نصب می‌شود و در هنگام شب و در هنگام برخورد نور بازتاب مناسبی داشته و شتر‌های ساکن در جاده را قابل رویت می‌کند.


مالکی گفت: طی سال‌های اخیر تلفات جاده‌ای ناشی از برخورد با شتر افزایش یافته که این طرح امروز با اعتبار ۲۴ میلیون تومان تصادفات اجرایی شد.


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان همچنین ازهویت دارکردن شتران شهرستان نهبندان و همچنین انجام گشت‌های ویژه با مشارکت مردم برای دورسازی شتر‌های سرگردان از اطراف محور‌ها و جاده‌ها خبر داد و افزود: براساس مصوبه‌ی شورای ترافیک شهرستان شتر‌های سرگردان و بلا صاحب در حوالی محور‌های مواصلاتی جمع آوری و برای مدتی توقیف خواهند شد.


گفتنی است ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای با شتر منجر به مرگ سرنشینان خودرو می‌شود که در برخی از مناطق کویری آمار تلفات انسانی و حیوانی این حوادث قابل توجه است.


شهرستان نهبندان دارای ۱۷ هزار نفر شتر است.
انتهای پیام/ب


وجود ۱۷ هزار نفر شتر در نهبندان

برچسب ها: محیط زیست ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.