معاون شهردار قم عنوان کرد؛

عرضه ۷۰۰ تن پرتقال و۳۵۰ تن سیب در۳۰ غرفه سطح شهر قم/۳۲ دستگاه تردد شمار در قم فعال شده است

سامع گفت:در تعداد۳۰غرفه در سطح شهر۷۰۰تن پرتقال و۳۵۰ تن سیب،به مردم و زائرین نوروزی عرضه خواهد شد و غرفه‌های عرضه گوشت گرم نیز آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید امیر سامع معاون شهردارقم در نشست خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات این اداره برگزار شد،گفت: تمامی شهرداری‌های مناطق مختلف استان قم، در قالب ۹ ستاد اجرایی و ۱۰ کمیته جهت استقبال از بهار و خدمات رسانی مطلوب به زائرین و مجاورین استان در زمینه‌های مختلف، برنامه ریزی‌های بسیاری انجام داده اند.

سامع در رابطه با کمیته اجرایی عنوان کرد: در جلساتی که در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، در ماه‌های گذشته و با حضور شهرداران مناطق استان برگزار شد، یک دستور العمل ۳۸ آیتمی در زمینه‌های مختلف از جمله پیرایش، زیبا سازی فضای شهری، آراستگی میادین و بوستان‌ها و اسکان زائرین ارائه شد تا در قالب این دستورالعمل ها، اقدامات لازم صورت گیرد.

سامع ادامه داد: جمع آوری متکدیان و معتادان مهاجر نیز از جمله طرح‌های مهمی است که از ماه‌های گذشته در استان قم، در حال پیگیری است؛ در این طرح تمامی متکدیان و معتادان متهاجر در ستاد غربالگری به کمپ‌های ترک اعتیاد و یا بهزیستی هدایت شده و سازماندهی می‌شوند.

وی بیان کرد: آماده سازی نماز خانه‌های استان، ایجاد حمام در پارکینگ‌های طبقانی زائرین، راه اندازی ۴۰ سرویس بهداشتی در پارکینگ شرقی حرم، افزایش روشنایی بوستان‌ها و میادین سطح شهر و ایجاد اِلمان‌های شهری متناسب با نوروز، از جمله اقدامات انجام شده جهت خدمات رسانی به زائرین نوروزی استان قم است.

معاون شهردار قم گفت: جمع آوری پسماند‌های ساختمانی از ورودی‌های شهر و هم چنین داخل محلات با همکاری ۱۸ اکیپ فعال، از دیگر اقداماتی است که در راستای زیبا سازی سیمای شهر توسط شهرداری انجام شده است.

سامع با اشاره به اینکه از نیمه اسفند ماه سال جاری، تمامی حفاری‌ها در استان قم متوقف شده است، ادامه داد: جهت زیباسازی و ساماندهی به سیمای شهر در ایام نوروز ۹۸، با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله اداره آب و فاضلاب و اداره برق، تمامی حفاری‌ها متوقف شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر در ستاد تسهیلات زائرین فعالیت می‌کنند، گفت: حدود ۳ هزار نفر از شرکت‌ها در زمینه خدمات شهری، فضای سبز و ترافیکی و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه جهت خدمات رسانی به زائرین و مجاورین قم در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: رنگ آمیزی حدود ۸۹۷ هزار متر طول جداول شهر، و ۸۵۰ هزار متر مربع دیوار نگاری نیز و رنگ آمیزی ۴ هزار و ۸۸۰ متر طول نرده نیز از اقدامات مهم در زمینه زیبا سازی سیمای شهر قم بوده است.

معاون شهردار قم، در رابطه با اماکن گردشگری، مهمانپذیر‌ها و خانه‌های مسافر در استان قم، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ستاد تسهیلات زائرین استان قم، هر خانه مسافر و مهمانپذیر در استان، در صورتی می‌تواند در ایام نوروز خدمات رسانی کنند، که مجوز ایمنی را دریافت کرده باشند، هم چنین تاکنون از ۴۰۰ واحد اقامتی در قم، توسط مسئولین بازدید شده است.

وی گفت: نزدیک به ۵ هزار و ۳۰۰ پارکینگ آماده و فعال در سطح شهر، برای خدمات رسانی به زائرین آماده شده و مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند؛ تعرفه‌های این پارکینگ‌ها نیز کاملا مشخص شده است.

سامع تاکید کرد: توسط کمیته حمل و نقل در استان قم، ۳۲ دستگاه تردد شمار، فعال شده است که میزان تردد در سطح شهر، تعداد زائرینی که وارد شهر مقدس قم شدند و هم چنین تعداد اتوموبیل‌های عبوری از استان قم، مشخص می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: پروژه شهید کاظمی نیز با هماهنگی‌هایی که با دادستانی انجام شده است، در اختیار شهرداری قرار گرفته است و امیدواریم که این محوطه حدود ۲ هزار متر مربعی که امکان توقف و پارک ۷۰۰ خودرو در آن وجود دارد، در خدمت رسانی به زائرین به کار گرفته شود.

سامع در رابطه با اطلاع رسانی به زائرین و مسافرین استان قم، بیان کرد: سامانه ۱۳۷ اطلاعات مورد نیاز زائرین را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، هم چنین در این راستا حدود ۹۰ هزار نقشه‌های شهری در حال آماده سازی است تا جهت راهنمایی زائرین استان قم قرار گیرد؛ اعطای نقشه‌های کوچک با عنوان نقشه کارت به زائرین نیز از دیگر خدماتی است که در نوروز ۹۷ در استان قم توسط شهرداری انجام خواهد شد.

وی در رابطه با کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، گفت: تور قم گردی نیز از فعالیت‌های مهم فرهنگی است که توسط این کمیته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قم، در نوروز ۹۸ انجام می‌شود؛ بازدید از خانه‌های تاریخی استان قم، بیت امام خمینی (ره) و دیگر مکان‌های گردشگری و زیارتی ازجمله برنامه‌های این تور رایگان قم گردی است.

سامع افزود: برنامه فرهنگی مختلفی نیز به صورت ثابت در ایام نوروز ۹۸ در بوستان‌ها غدیر و علوی استان قم به صورت مدوام برگزار می‌شود، هم چنین برگزاری نمازجماعت در ۱۱ بوستان در قم نیز از فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تامین امنیت زائرین در استان قم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: کمیته انتظامی استان قم، با همکاری‌های سازمان‌های مربوطه مسئولیت نظم و انضباط شهری و تامین امنیت استان در ایام نوروز، برخورد با معتادان متهاجر، سد معبر و ... را برعهده دارند، هم چنین در این زمینه ۲۵۰ نفر با ۴۰ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتور سیکلت، مباحث مربوط به نظم و انضباط شهری را پیگیری خواهند کرد.

جانشین شهردار قم در خصوص کمیته ارزاق و تامین مایحتاج زائرین و مجاورین استان قم در ایام نوروز، بیان کرد: در تعداد ۳۰ غرفه در سطح شهر ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب، به مردم و زائرین نوروزی عرضه خواهد شد، هم چنین در ۷ محل از استان قم، غرفه‌های عرضه گوشت گرم نیز آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.

وی افزود: ۳۰ غرفه عرضه ماهی قرمز و تزیینات سفره هفت سین، ۱۰ جایگاه عرضه سوخت و میدان بزرگ میوه و تره بار جهت عرضه انواع میوه‌های شب عید نیز در زمینه‌های مختلف آماده خدمات رسانی در ایام نوروز هستند.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۳۰ غرفه نوروزی، جهت عرضه میوه شب عید در قم

برچسب ها: شهردار قم ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار