نایب رئیس سندیکای برق در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد مصرف برق کشور سالیانه ۷ درصد است/تعرفه پلکانی، ابزاری مناسب برای مدیریت مصرف

باقری گفت:رشد مصرف برق در کشور به صورت میانگین سالیانه ۷ درصد است که در کنار آن ظرفیت تولید هم باید ارتقا یابد.

رشد مصرف برق در کشور به صورت میانگین سالیانه ۷ درصد استپیام باقری نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد سالیانه مصرف برق اظهار کرد: رشد مصرف برق در کشور به صورت میانگین سالیانه ۷ درصد است و در کنار این افزایش مصرف ظرفیت تولید نیز افزایش می‌بابد، اما به دلیل کمبود منابع مالی وزارت نیرو طی سال های گذشته ظرفیت همپای مصرف رشد نکرده است.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران با اشاره به نوسانات نرخ ارز تصریح کرد: در سال‌های ۸۹ نوسانات نرخ ارز باعث افزایش چندبرابری هزینه سرمایه گذاری در این صنعت شد و علیرغم تاکید سندیکا برق مبنی بر گنجاندن نرخ تعدیل در قراردادها، متاسفانه با نبود نرخ تعدیل، صنعت برق با مشکلات فراوانی مواجه شد.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در عبور از تحریم‌های بین المللی ابراز کرد: برای دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا به کمک بخش خصوصی نیاز است و باید ضمن تقویت این حوزه و پرداخت بدهی و تعدیل سازی قرارد‌ادها با تحریم‌ها مقابله کرد.

باقری با اشاره عدم پرداخت مطالبات بخش خصوصی از سوی وزارت نیرو افزود: کمبود منابع مالی وزارت نیرو مشکلات فراوانی را برای بخش خصوصی بوجود آورده و باعث انباشت بدهی شده است البته بحث مطالبات به تنهایی توسط وزارت نیرو انجام نمی‌شود و نیازمند همکاری سایر دستگاه اجرایی است.


بیشتر بخوانید:برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب و برق


وی افزود:ماده ۶ در قانون حمایت از صنعت برق مبنی بر پرداخت مابه التفاوت قیمت نهایی با نرخ دریافتی از مشترک باید مطابق قانون لحاظ شود که متاسفانه این موضوع در بودجه ۹۸  دیده نشده است.

باقری گفت: طرح وزارت نیرو مبنی بر پلکانی کردن تعرفه برق می‌تواند کمک شایانی به این صنعت و رعایت الگوی مصرف صحیح کمک کند.

انتهای پیام/

 پلکانی کردن تعرفه برق گام موثری در مدیریت مصرف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار