هشدار پلیس فتا خوزستان به شهروندان درخصوص کلاهبرداری با پیامک نوروزی

رئیس پلیس فتا خوزستان درخصوص کلاهبرداری در قالب پیامک تبریک عید نوروز و دانلود‌های نوروزی به شهروندان در سراسر استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: کاربران فضای مجازی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز مراقب پیام‌های تبریک سال نو، دریافت لینک دانلود، برنده شدن در جشنواره‌های خاص و.. باشند، چرا که در سال‌های گذشته برخی سودجویان از این روز‌ها برای کلاهبرداری استفاده کردند.

وی بیان داشت: کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های تبریک سال نو کاربران را تشویق و ترغیب به ورود به لینک خاصی کرده و پس از آن اهداف پلید خود را اجرا می‌کنند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: در این شیوه کلاهبرداری، مجرمان با راهنمایی، کاربران را به صفحه خاص و تبلیغ برای دانلود عناوین جذاب و پرداخت اینترنتی وجه و درگاه فیشینگ هدایت کرده و با دریافت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها توسط صفحات جعلی، در فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب فریب خوردگان می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان افزود: شهروندان خوزستانی در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت گزارش مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/گ

کلاهبرداری در فضای مجازی

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.