زندگی‌نامه شهید محمدرضا قاسم‌نژاد

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمدرضا قاسم نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهیدمحمدرضا قاسم نژادبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدرضا قاسم نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید.

شهید محمدرضا قاسم نژاد رضایی سال ۱۳۴۱ در یك خانواده متوسط و متدین به دنیا آمد. محمد از موقعی كه خود را شناخت خداشناس و نماز خوان بود و از ۶ سالگی روزه می‎گرفت. شهید، با موفقیت دوره دبستان و راهنمایی را پشت سر گذاشت و در رشته برق هنرستان شهید مطهری مشغول تحصیل گردید. در همین موقع فعالیت خود را به اسلام به شاگردان بی‎بضاعت كمک می‎نمود. در راهپیمایی‌ها علیه رژیم شركت فعالانه داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، درس خود را ناتمام گذاشت و برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب کوشش نمود. از شروع انقلاب تا اسارت وی بیش از چند شب در خانه نبود. شب‌ها یا کشیک می‎داد و یا با کمک‌هایی که توسط مردم می‎شد خواروبار خریداری می‎کرد و با دوستانش آن‌ها را شبانه به خانه‎هایی که در فقر بسر می‎بردند تقسیم می‎نمود.

شهید، در راه‎اندازی پایگاه شهید رجایی سهم بسزایی داشت و در جمع آوری وسایل و لباس و ... برای جبهه‎ها و مردم بی‎بضاعت همکاری می‎نمود.

سر انجام شهید در تاریخ ۱۳۶۱/۱/۹ در موقع اعزام به پایگاه کوسه کهریز مهاباد به دست ضدانقلابیون از خدا‎ بی خبر گروگان گرفته شد و پس از چندین ماه مبارزه و تحمل شکنجه‎های روحی و بدنی حزب منحله دمکرات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عمو جان روحت شاد ????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عمو جان روحت شاد ????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
خداوند رحمت کند
آخرین اخبار