زندگی نامه شهید علی قاسمی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید علی قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهیدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید علی قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:شهید علی قاسمی حبشی سال ۱۳۲۲ در قریه حبشی سلماس متولد شد. پس از تحصیلات دبیرستانی، وارد دانشكده افسری و پس از اخذ مدرك لیسانس وارد نیروی ژاندارمری ایران شد.

ایشان در سال ۱۳۵۱ ازدواج كرد كه ثمره آن دو پسر و یك دختر است.علی قبل از انقلاب در پخش كردن اعلامیه ها فعالیت بسزایی داشت و بعد از انقلاب نیز مصمم به خدمت صادقانه در ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.

اعتقاد او به دین مبین اسلام علی الخصوص مذهب شیعه و قربانی کردن در عاشورای حسینی و به عناوین دیگر در راه خدا و همچنین كمك به مستمندان و كودكان بینوا كه در مدرسه همسرش مشغول به تحصیل بودند از ویژگی های بارز وی بود.

شهید قاسمی برای انجام این موضوع از همسرشان كه آموزگار بودند درخواست می كرد كه لیست دانش آموزان بی بضاعت خود را در اختیار شوهرش قرار دهد كه او آنچه در توان دارد به آنها كمك كند.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۰/۴/۵ ستوان قاسمی حبشی در حین درگیری با ضدانقلاب داخلی در محل سیرداغی ارومیه، پس از یك درگیری جانانه، جان به جان آفرین تقدیم و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار