سفر ظریف در اسفند ۹۷؛

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بین‌النهرین

در این بسته خبری کهم‌ترین سفر‌های ظریف در اسفند ۱۳۹۷ را خواهید خواند.

ظریف- عید- اسفند///// رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بین‌النهرینبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،در اسفند ماه ۱۳۹۷  محمدجوادظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برای زمینه سازی سفر حسن روحانی به عراق، به بغداد سفر کرد.

وی در طول سفر خود در بغداد با انتشار تصویری از نشستش با همتای عراقی در بغداد در صفحه توئیترش نوشت: در بغداد و در آستانه دیدار سه روزه رئیس جمهور روحانی حضور دارم که قرار است در این سفر با رهبران سیاسی، مذهبی، تجار و گروه‌های مدنی در بغداد، کربلا و نجف دیدار کند.

وی همچنین با اعلام اینکه در این سفر چندین توافقنامه درباره همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های منطقه‌ای، سیاسی و اقتصادی منعقد خواهد شد، نوشت: روابط مستحکم ما به نفع ایران، عراق و منطقه است.

ظریف- عید- اسفند///// رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بین‌النهرین

وزیر امور خارجه کشوران همچنین در جمع خبرنگاران در رابطه با سفر خود به عراق توضیح داده بود: این سفر فرصت خوبی است که قبل از سفر رئیس جمهور درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا سفر تاریخی رئیس جمهور به عراق یک فرصتی برای تفاهم‌های جدی بین دو کشور باشد.

ظریف با یادآوری این نکته که بحث‌هایی که ما در این سفر خواهیم داشت، بحث‌های سیاسی روابط دو کشور است، گفت: در حوزه همکاری‌های اقتصادی درباره ترانزیت، انرژی و همکاری‌های صنعتی گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه درباره موضوعات مربوط به همکاری‌های مرزی نیز گفتگو‌هایی صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: درباره سایر همکاری‌هایی که در حوزه‌های مختلف از بهداشت تا امنیت با عراق داریم نیز گفت‌وگوخواهد شد و امیدواریم در این سفر بتوانیم توافقاتی را بین مقامات دو کشور امضا کنیم.

وزیر خارجه گفت: ایران و عراق دو همسایه هستند که هیچ کشور دیگری حق ندارد در روابط تاریخی دو همسایه دخالتی کند. دخالت‌هایی که می‌کنند فرصت خود را از دست داده و زمان خود را به هدر می‌دهند و نمی‌توانند روابط ایران و عراق را از طریق این دخالت‌ها متاثر کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره دیدار‌های حسن روحانی در عراق نیز گفت: آقای روحانی در بغداد دیدار‌های متعددی با مقامات ذیربط، مسئولان سیاسی، احزاب، نخبگان و سران عشایر و مذاهب دارند و در تشرف به کربلای معلی و نجف اشرف با آیات عظام نیز دیدار خواهند داشت.

ظریف- عید- اسفند///// رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بین‌النهرین

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار