سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نظارت بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی از اولویت‌های کمیسیون عمران در سال ۹۸

بدری گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دارای توجیه اقتصادی به بخش خصوصی از اولویت‌های این کمیسیون در سال جدید است.

نظارت بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی از اولویت‌های کمیسیون عمران در سال جدید استصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعیین تکلیف موضوع پرداخت عوارض سیستم گرمایشی مدارس توسط شرکت گاز را از مهمترین پرونده‌های این کمیسیون در سال گذشته دانست و گفت: شرکت گاز از سال ۹۴ تا ۹۶ مبلغ قابل توجهی بدهکار بود که توانستیم با استفاده از بُعد نظارتی این مشکل را حل کنیم.

نماینده مردم اردبیل و نمین در مجلس تصریح کرد: موضوع تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ که درباره تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام بود، هم در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی افزود: این موضوع طی ۱۵ جلسه کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف بررسی و جمع‌بندی شد و در نهایت قرار شد تا سازمان برنامه و بودجه سامانه متمرکزی را با دریافت اطلاعات در این مورد تکمیل کند.

سخنگوی کمیسیون عمران تاکید کرد: البته یک سری بند‌هایی هم در بودجه سال ۹۸ اضافه و تصویب شد تا برخی مشکلات موجود در پروسه واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی حل شود.

بدری با اشاره به اولویت‌های کمیسیون عمران در سال آینده گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی، اجرایی شدن واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، عملیاتی شدن توسعه شبکه ریلی کشور و ... از مهمترین برنامه‌های ما در سال ۹۸ است.

نماینده مردم اردبیل و نمین در مجلس تصریح کرد: مجلس در بودجه سال ۹۸ تبصره‌ای را از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین ۱۵ درصد آورده دولت در فاینانس‌های خارجی برای تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشور در نظر گرفت که حتماً در سال جدید آن را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
مهندسان ناظر ساختمان ۶ ماه گرم سال ( بهار و تابستان ) کار میکنند ولی ۶ ماه سرد سال ( زمستان و پاییز ) بیکار هستند و خانه نشین پس ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان ناظر ساختمان برای پرداخت مستمری ایام بیکاری مهندسان ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان ناظر ساختمان ضروريست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ساخت راه آهن چابهار _ زاهدان در اولویت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ساخت راه آهن اراک خمین اصفهان با مشارکت بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
۵۵۰ هزار نفر مهندس ناظر و طراح و مجری با مدرک کارشناسی تا فوق دکترا در سازمان نظام مهندسی وجود دارند که اغلب آنها بیمه بازنشستگی ندارند - بیمه بیکاری ندارند - دفترچه بیمه خدمات درمانی ندارند . اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از ۵ سال پیش تا کنون بی نتیجه مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ضعیف ترین کمیسیون مجلس - حتی یک پروژه عمرانی به بخش خصوصی واگذار نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حتی یک صندوق سرمایه گذاری پروژه برای تکمیل طرح های ناتمام عمرانی به ثبت نرسیده . تعریض و ۴ بانده کردن جاده اراک ازنا ناتمام مانده و حتی یک ریال اوراق مشارکت - اوراق خزانه برای تکمیل این طرح راهسازی فروخته نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
یک پزشک سهمیه ای د که به صرف داشتن سهمیه خانواده شهید وارد دانشگاه علوم پزشکی شده و مدرک جعلی با معدل ۱۰ گرفته و فقط به صرف و رابطه بازی به ریاست کمیسیون عمران مجلس رسیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آزمایشکاه فنی و مکانیک وزارت راه و شهرسازی به بخش خصوصی واگذار شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ساخت مترو اراک _ شهرجدید مهاجران با فروش اوراق مشارکت شهرداری ها
آخرین اخبار