وزیر راه و شهر‌سازی مطرح کرد؛

اتصال پنجمین استان بزرگ کشور به شبکه ریلی در تابستان ۹۸ / افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافری

اسلامی گفت: در بهار یا اواسط تابستان پنجمین استان بزرگ کشور (آذربایجان شرقی) به شبکه ریلی متصل می‌شود.

اتصال پنجمین استان بزرگ کشور به شبکه ریلی در تابستان ۹۸ / افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافریبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهر‌سازی در مراسم رو‌نمایی از ۲۷ دستگاه واگن مسافری، ۳ دستگاه واگن ترانست، و ۳۰ سالن ریل باس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حرکت جهادی در جهت توسعه بخش ریلی انجام شد، گفت: امروز تفاهم نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهر‌سازی با حضور تمام شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت‌های سازنده اعم از باری و مسافری به امضا رسید.

وی افزود: اگر این حوزه از سوی دولت حمایت نشود نه تنها در مسیر شکوفایی قرار نمی‌گیرد بلکه از مسیر تولید هم خارج می‌شود؛ بنابراین باید با حداکثر قدرت از توانایی و ظرفیت‌های ساخت جهت توسعه اشتغال و تولید ملی خودمان استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید: تولید بیش از ۹۷۴ واگن باری و مسافری در سال آینده 
اسلامی گفت: باید با به‌کارگیری سامانه ساخت داخل و گسترش ظرفیت‌های این حوزه امکان سفر‌های ریلی را برای مردم بیشتر کنیم.

وزیر راه و شهر‌سازی با بیان اینکه امروز از ۵۰ دستگاه واگن مسافری بهره برداری شد، گفت: این دستگاه‌ها در ۳ نوع کوپه‌ای سالنی و ریل باس است که برای ایام نوروز به بهره‌برداری رسیده و با استفاده از این واگن‌ها ظرفیت مسافری ما ۲۰ درصد و ظرفیت باری ما ۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: استفاده از توان و تولید داخل باید در راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک تفکر راهبردی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهر‌سازی گفت: در ۲سال گذشته شبکه ریلی به ۴ مرکز استان متصل شده و مردم از خدمات مسافری و ریلی استفاده کرده‌اند و در بهار یا تابستان سال آینده شبکه ریلی به استان آذربایجان شرقی (تبریز و اردبیل) متصل می‌شود و ما با استفاده از این شبکه‌های ریلی می‌توانیم زیرساخت‌های توسعه و بخش ریلی خود را تقویت و یا گسترش دهیم.

اسلامی بیان کرد: استان‌های گوناگون هم اکنون به شبکه ریلی متصل شده‌اند، ولی ظرفیت قطار‌های ما پاسخگوی این حوزه نیست و باید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را به این حوزه دعوت کنیم.

وی بیان کرد: در تبصره ۱۸ قانون برای سازندگان و بهره‌برداران منابع، تسهیلات و یارانه جهت گسترش این ظرفیت در نظر گرفته‌ایم تا سرمایه‌گذاران در حوزه باری و مسافری به این بخش بیایند.

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند اقتصاد ما را تقویت کند شرکت‌های حمل و نقل ریلی است که باید درآمد آنها متناسب با فعالیت آن‌ باشد.

اسلامی گفت: با سیاست‌ها و مدیریت جدید در راه آهن توازن و عدالت را در تمام بخش‌ها رعایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: هیچ حقوق و یا معوقه‌ای از کارمندان راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی باقی نمانده و تمام مطالبات کارگران را پرداخت کرده‌ایم و اطمینان می‌دهیم که در سال ۹۸ با یک مدیریت جدید مشکلات گذشته این حوزه را برطرف خواهیم کرد.

وزیر راه و شهر‌سازی درباره حادثه امروز صبح غرق شدن کشتی تجاری در بندر شهید رجایی گفت: این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تیمی برای بررسی سانحه اعزام کرد‌ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار