درخشش دانش آموزان استان کردستان در المپیاد‌های علمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از راهیابی ۹۹ نفر از دانش آموزان استان به مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: با اعلام نتایج مرحله اول المپیاد‌های علمی دانش آموزان که توسط مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان اعلام شده است تعداد ۹۹ نفر از دانش آموزان استان (۲۹ دختر و ۷۰ پسر) با درخشش به مرحله دوم المپیاد راه یافته اند.

وی با اشاره به رشته‌های المپیاد و تفکیک افراد راه یافته گفت: در رشته ادبی ۹ نفر، در رشته جغرافیا ۱۵ نفر، در رشته ریاضی ۲۱ نفر، در رشته زیست ۲۵ نفر، در رشته سلول‌های بنیادی یک نفر، در رشته شیمی ۸ نفر، در رشته فیزیک ۵ نفر، در رشته کامپیوتر ۱۰ نفر و در رشته نجوم نیز ۵ نفر و در مجموع ۹۹ نفر موفق شدند به مرحله دوم المپیاد راه یابند.

نامدار با اشاره به حساسیت مرحله دوم المپیاد و اهمیت آن و ضرورت آمادگی دانش آموزان برای شرکت در این مرحله گفت: به همین منظور آموزش و پرورش استان با همکاری اولیای محترم و مدیران مدارس کلاس‌های آمادگی مرحله دوم المپیاد‌های علمی را در رشته‌های ریاضی، زیست و کامپیوتر از تاریخ ۷ تا ۱۲ فروردین ماه ۹۸ برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول المپیاد‌های علمی که بهمن ماه ۹۷ برگزار شد ۱۸۶۰ نفر از دانش آموزان استان شرکت داشتند، گفت: مرحله دوم این المپیاد اردیبشهت ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به دانش آموزان راه یافته، خانواده‌های آنان و مدیران مدارس، معلمان و دست اندرکاران امر، گفت: قطعا کسب این نتایج و موفقیت حاصل تلاش و اهتمام کلیه دست اندرکاران امر بوده است.

انتهای پیام/ع

درخشش دانش آموزان استان کردستان در المپیاد‌های علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.