قصور دندانپزشک اراکی در پرونده روناک و امیرعلی تایید شد

دادستان نظام پزشکی اراک گفت: قصور دندانپزشک اراکی در ۲ پرونده روناک و امیرعلی تایید و کیفرخواست برای آن‌ها صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، «علیرضا محمدی» دادستان نظام پزشکی اراک گفت : یکی از پرونده‌ها مربوط به «روناک» سه ساله است که بر اثر قصور این دندانپزشک در چندماه گذشته، جان خود را از دست داده و این پرونده با حساسیت ویژه یک تیم کارشناسی هفت نفره بررسی شد.

وی بیان کرد: قصور پزشک در این پرونده تایید و کیفر خواست آن صادر و به دادگاه بدوی ارجاع شده که این دادگاه نیز در چند هفته اخیر پرونده را با کار کارشناسی رسیدگی و حکم بر محکومیت دندانپزشک صادر شده و رای آن به زودی به طرفین ابلاغ می‌شود و طرفین می‌توانند نسبت به این حکم اعتراض کنند.

دادستان نظام پزشکی اراک ادامه داد: پرونده دوم مربوط به «امیرعلی» کودک دیگر است که در اثر قصور این پزشک مدتی را در کما بوده و دچار آسیب جدی شده است.

 محمدی اظهار داشت: کارشناسی این پرونده نیز در دادسرا تمام شده و قصور پزشک تایید و کیفر خواست آن صادر، اما هنوز دادگاه بدوی برای این پرونده صادر نشده است.

وی بیان کرد: در هر ۲ پرونده قصور پزشک از سوی دادسرا اعلام و کیفر خواست صادر شده که پرونده روناک در دادگاه بدوی تایید شده و محکومیت برای پزشک صادر شده، اما تایید دادگاه پرونده دوم اعلام نشده است.

دادستان نظام پزشکی اراک افزود: محکومیت دندانپزشک اراک محرومیت از کار اعلام شده، اما چون هنوز به امضای همه نرسیده نمی‌توان این محکومیت را اعلام کرد و حکمی که در این دادگاه داده شود قابل تجدید نظر است.

گفتنی است: قصور یک بانوی دندانپزشک اراکی امسال روناک را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه امسال نیز امیرعلی را به کما برد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

جزییات پرونده دندانپزشک اراکی از زبان دادستان نظام پزشکی اراک

برچسب ها: دادستانی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
پزشک بیسواد وقتی جان انسانها برایش بی ارزش است باید اعدام شود تادرس عبرتی باشد برای دیگر پزشکان خاطی که بفکر درآمدهای کلان نباشند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند اراکی
۱۹:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
حکم عزل پزشکی کم است باید قصاص شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پیراسته فر
۰۰:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
این دیگر از«قصور»گذشته،جنایت بود!
درعصرحجر هم اینچنین طبابت نمی کردند،چراکه آن زمان، دست وپای بیماررامی بستند وبا«انبُر»دندانش را می کشیدند،برای بالغین بود،نه کودکان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دندانپزشک برای یک کودک 3 ساله! مگر کودک سه ساله به دندان پزشک نیاز دارد