رئیس شورای اروپا: تعویق کوتاه‌مدت برکسیت به «رای مثبت» مجلس انگلیس وابسته است

دونالد توسک در سخنانی گفت: تعویق کوتاه‌مدت برکسیت به «رای مثبت» اعضای مجلس عوام انگلیس به توافق ترزا می بستگی دارد.

رئیس شورای اروپا: تعویق کوتاه‌مدت برکسیت به «رای مثبت» مجلس انگلیس وابسته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ارسال نامه ترزا می، نخست وزیر انگلیس به بروکسل برای درخواست تعویق برکسیت تا ۳۰ ژوئن از سوی اتحادیه اروپا، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اظهار کرد تعویق کوتاه‌مدت برکسیت به شرط آنکه نمایندگان مجلس عوام به توافق ترزا می‌ رای مثبت دهند امکان پذیر است.

توسک پس از یک گفتگوی تلفنی با نخست وزیر انگلیس گفت: پیشنهاد ترزا می‌ برای ۳۰ ژوئن شماری از «سوالات قانونی و سیاسی» را در پی دارد.

او در ادامه افزود: ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا این موضوع را در نشست شورای اروپا در روز پنج شنبه بحث خواهند کرد.

توسک گفت: اگر سران اروپایی پیشنهاد او را برای به تعویق انداختن برکسیت بپذیرند و نمایندگان پارلمان انگلیس توافق نخست‌وزیر این کشور را با اتحادیه اروپا با رای مثبت تایید کنند پیش‌بینی نمی‌کند نشست فوق‌العاده‌ای در شورای اتحادیه اروپا برگزار شود.

او اظهار کرد: اگر این دو شرط انجام پذیرد توافق میان لندن و بروکسل بالاخره می‌تواند رسمیت بیابد. ما می‌توانیم تعویق برکسیت را به صورت کتبی نهایی و رسمی کنیم. با این حال اگر نیاز به چنین جلسه‌ای بود بدون تردید اعضای شورای اروپایی را برای برگزاری جلسه در هفته آینده به بروکسل دعوت خواهم کرد.

پیش‌تر ترزا می‌ در سخنرانی خود در مجلس عوام این کشور اعلام کرده بود با ارسال نامه رسمی برای رئیس شورای اروپا تعویق برکسیت (خروج انگلیس از این اتحادیه) تا سی ام ژوئن (۹ تیر) را خواستار شده است.

در مقابل، سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به این درخواست تاکید کرد انگلیس باید پیش از بیست و سوم ماه مه (دوم خردادماه) از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار