فضانوردان در آینده‌ای نه چندان دور به کره ماه باز می‌گردند، اما پیش از آن‌ها رباتی ماه‌نورد به انجام پژوهش‌هایی علمی برای کشف اسرار این قمر استثنایی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های ناسا از تصمیم خود برای ساخت و ارسال یک ماه نورد به کره ماه در سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند و پس از آن در سال ۲۰۲۸ فضانوردان ناسا دوباره قدم به کره ماه خواهند گذاشت.
 
هدف کارشناسان از ساخت ماه نورد، پژوهش و مطالعه بیشتر درباره کره ماه پیش از ارسال دوباره فضانوردان است تا زمینه برای سفرفضانوردان به سطح این کره فراهم شود.
 
از جمله دیگر هدف‌های کارشناسان از ارسال ماه نورد به کره ماه، بررسی ترکیب‌های فرار در سطح اتمسفر این کره و نیز یافت منابع آب است که می‌تواند در آینده زمینه ساخت پایگاه برسطح این کره و زندگی انسان درسیاره‌ای به جز زمین را فراهم کند.
 

ماه نورد ناسا می‌تواند وزنی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم داشته باشد و در نزدیک یکی از قطب‌های کره ماه ماموریت خود را شروع خواهد کرد که به مدت چند ماه ادامه پیدا می‌کند.
 
ارسال نمونه های بیشتر از خاک و سنگ کره ماه به زمین برای تحقیق نیز یکی دیگر از هدف های ارسال ماه نورد به این کره است.
 
افزون بر ماه نورد رباتیک، دانشمندان ناسا طرحی دیگر برای ساخت یک ایستگاه فضایی درمدار کره ماه را در دست اجرا دارند که به نام Gateway شناخته می‌شود و می‌تواند پناهگاهی برای پژوهش‌های علمی، ماموریت فضانوردان و حتی امکان استفاده برای توریست‌های فضایی باشد.
منبع:Space
انتهای پیام/

برنامه ناسا برای ارسال یک ماه نورد به کره ماه در سال ۲۰۲۳

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار