ترامپ و نتانیاهو هفته آینده در کاخ‌سفید دیدار می‌کنند

سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید از نشست هفته آینده رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن خبر داد.

ترامپ و نتانیاهو هفته آینده در کاخ سفید دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده با هم دیدار خواهند داشت.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید اعلام کرد نتانیاهو و ترامپ در این دیدار که دوشنبه آینده در کاخ سفید صورت خواهد گرفت به بحث درباره منافع دو طرف و تحولات خاورمیانه خواهند پرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است به منظور شرکت در کنفرانس سیاستی سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) به واشنگتن سفر کند. نتانیاهو در حالی به آمریکا سفر می‌کند که مدتهاست با اتهامات فساد مالی فراوانی روبه‌رو است و انتخاب مجدد او به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی پارلمان این رژیم، که درست دو هفته دیگر برگزار می‌شود، را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روابط نزدیک خود با رئیس‌جمهور آمریکا را همواره مورد تاکید قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد سفر هفته آینده او به واشنگتن در تلاشی برای تقویت میزان آرای خود در انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی باشد.

گفتنی است اقدام ترامپ برای انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به قدس با حمایت و تمجید برخی گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی همراه شد.

دولت آمریکا همچنین مدتهاست در نظر دارد تا توافق به اصطلاح صلحی میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، که ترامپ همواره از آن با عنوان «معامله قرن» یاد می‌کند، را شکل دهد با این حال هنوز معلوم نیست که چارچوب کلی این توافق، که پیش نویس آن از سوی جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ تهیه شده، چه زمانی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار