توالت هوشمند مخصوص بیماران قلبی

نوعی توالت هوشمند افزون بر کمک به حفظ بهداشت و نظافت شخصی بیماران می‌تواند وضعیت قلب آن‌ها را بررسی و درصورت هرگونه ناهماهنگی به سرعت متخصصان را آگاه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی توالت هوشمند برای نظارت بر وضعیت سلامت بیماران قلبی عروقی طراحی کرده اند که ویژگی‌های منحصربه فردی دارد.
 
امروزه بسیاری از بیماران مبتلا به مشکل‌های قلبی عروقی، چون گرفتگی عروق یا افرادی که دچار سکته قلبی شده اند پس از مرخصی از بیمارستان نیاز به مراقبت دقیق اطرافیان خود و اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون و مواردی از این دست دارند.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند عده زیادی از بیماران به دلیل بازگشت علامت‌های بیماری یا بروز اختلال درفاصله چند روز یا هفته از مرخص شدن از بیمارستان نیازمند بستری دوباره در بیمارستان هستند درصورتی که اگر علامت‌هایی مشکل آن‌ها به سرعت شناسایی شود نیاز به بستری نخواهد بود و تنها با تعویض دارو‌ها یا مواردی از این دست نیاز بیمار مرتفع می‌شود.
 

توالت فرنگی هوشمند ساخت موسسه فن آوری روچستر دارای نوعی صندلی ویژه است که قابلیت بررسی واستفاده به جای الکتروکاردیوگرام(electrocardiogram)، تغییرحجم‌سنجی نوری (photoplethysmogram) و (ballistocardiogram) را دارد. با استفاده از این توالت امکان بررسی، دریافت داده و شناسایی مواردی، چون میزان ضربان قلب، فشارخون، میزان اکسیژن سلول‌های خونی، اندازه گیری وزن بدن و حتی شناسایی احتمال شناسایی سکته مغزی را دارد.
 
نوعی الگوریتم ویژه تمای داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و وضعیت سلامت بیمار را به پزشک ارسال می‌کند و به این ترتیب درصورت هرگونه اختلال و وجود مشکل درسلامت بیمار، پزشکان به سرعت مطلع و به وضعیت بیمار رسیدگی خواهند کرد.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند به طور معمول طی ۳۰ روز پس ازمرخص شدن از بیمارستان، حدود ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به مشکل‌های قلبی دوباره به بیمارستان مراجعه و بستری می‌شوند. این آمار در بیمارانی که ۹۰ روز پیش از بیمارستان مرخص شده اند و دوباره نیاز به بستری دارند حدود ۴۵ درصد است.
 
فناوری این توالت هوشمند به وسیله متخصصان شرکت Heart Health Intelligence توسعه داده شده است و نتیجه عملکرد آن بر وضعیت سلامت بیماران در مجله mHealth به چاپ رسیده است.
 
منبع:Newatlas
 
انتهای پیام/

ساخت توالت هوشمند برای جلوگیری از بازگشت مشکل‌های قلبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار