ساداتیان درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صهیونیست ها پشت پرده ترور درنیوزلند هستند / فرانسه به خانه امن تروریست تبدیل می‌شود

کارشناس مسائل اروپا گفت: افرادی که در کریستچرچ نیوزلند نقش داشتند از سوی صهیونیست تحریک شدند.

افرادی که در کریستچرچ نیوزلند نقش داشتند از سوی صهیونیست تحریک شدند / فرانسه به خانه امن تروریست تبدیل می‌شودسید جلال ساداتیان کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رفتار دوگانه ای که کشور‌های اروپایی به ویژه پاریس در قبال تروریسم در پیش گرفته اند، اظهار کرد: اروپا در مقاطعی که برایش سودمند باشد بحث حقوق بشر را مطرح می‌کند، اما در مواقعی که پای منافع سیاسی‌ آنها در میان باشد، طبق منفعت خود رای می‌دهند.


وی افزود: منافقین پذیرفته اند که دستشان در بسیاری ازعملیات‌ تروریستی ایران آلوده بوده و بسیاری از چهره‌های مذهبی نظیر شهدای محراب، واقعه هفتم تیر و هشتم شهریور را ترور کرده اند هم اکنون به فرانسه پناه برده و به راحتی در این کشور اروپایی زندگی می کنند.

این کارشناس مسائل اروپا با اشاره به اینکه فرانسه به خانه امن تروریست ها تبدیل می‌شود، بیان کرد: تروریست‌ها در پاریس اجازه تحرک پیدا می یابند و در محافل مختلف از جمله پارلمان اروپا تردد کرده و تلاش‌های خاص خود را انجام می‌دهند تا بتوانند وموقعیتی  کسب کنند.

وی با اشاره به واقعه‌ای که در کریستچرچ نیوزلند اتفاق افتاد، توضیح داد: حدود ۴ نفردر این واقعه نقش داشتند که گمان می‌رود از ناحیه صهیونیست‌ها تحریک شده باشد لذا آنها  با نفرتی که نسبت به مسلمان‌ها دارند٬ مردم بی پناه و آرامی که در صف جماعت نشسته‌اند را به رگبار بسته و می‌کشند بنابراین  قطعا نام این اقدام  تروریستی  خواهد بود.

ساداتیان ادامه داد: بسیاری از رهبران دنیا افرادی که در اقدام تروریستی نیوزیلند دخیل بودند را محکوم کردند پس فرانسه هم نمی‌تواند در این چارچوب که این حرکت تنها اقدامی  منزجر کننده‌ بود، عمل کند.

این کارشناس مسائل اروپا با بیان اینکه واقعه نیوزلند مصداق کامل تروریسم است، اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند از تروریست‌ها دفاع کند و همه کشور‌ها آنها  را محکوم می‌کنند کمااینکه  این ترور انعکاسی جهانی  پیدا کرده است،  چرا که همه درصدد محکومیت آن برآمدند.

وی خاطر نشان کرد: اروپا می‌خواهد تابع روابطی که با ایران دارد، بماند لذا از طرفی به ایران لبخند می‌زند و در صدد این است که مسائلش با ایران را حل کند و از سوی دیگر وقتی مسئله تروریست مطرح می‌شود تعریف دیگری از این داستان دارد.

ساداتیان عنوان کرد: غربی‌ها از اینکه اسلام در حال زنده شدن است هراس دارند لذا برای اینکه اسلام را سرکوب کنند به دنبال موج اسلام خواهی که بعد از انقلاب اسلامی در NGO‌های مختلف به راه افتاده است گروه‌هایی تند رو و خشن نظیر داعش به راه انداختند و  ریشه همه این‌ها را القاعده ذکر کردند.

وی ادامه داد: موج اسلام خواهی که به انحراف کشیده شد برخی کشور‌ها به خصوص عربستان و امارات تلاش کردند گروههای تندرو  را حمایت مالی کنند و در همین راستا هم جریان انحرافی را به راه انداختند البته به نظر من غرب خودش هم در این جریان انحرافی مشارکت داشته است.

ساداتیان با بیان اینکه غربی‌ها خواستار این هستند جریان انحرافی را به حساب مردم و موج اسلام‌خواهی مردمی بگذارند، خاطر نشان کرد: غرب پشت پرده بوده و غیر مستقیم از تروریسم حمایت می‌کند تا به نام جریانات اسلامی با عقاید و ایدئولوژی‌های غیر اسلامی بخواهند با این موج مقابله کرده، مردم را بترسانند و از رفتن آن‌ها به مساجد جلوگیری کنند بنابراین باید بدانند روش کشتار، خشونت و تمسک به تروریست برای جلوگیری از اسلام راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
حکومت فرانسه همواره تحت کلمه ازادی ازدشمنان اسلامو مسلمین ومنافقین حمایت کرده
آخرین اخبار