پس از تحریم دو شرکت حمل‌و‌نقل چینی از سوی آمریکا

دانفورد: اجازه نمی‌دهیم کره شمالی تحریم‌ها را دور بزند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد مانع از آن خواهد شد که کره شمالی تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه این کشور را دور بزند.

دانفورد: اجازه نمی‌دهیم کره شمالی تحریم‌ها را دور بزندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال ­جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد ارتش متعهد است که از دور زدن تحریم‌های بین المللی توسط کره شمالی جلوگیری کند.

این مسئول بلندپایه نظامی آمریکا در نشستی که توسط اندیشکده شورای آتلانتیک برگزار شده بود، تصریح کرد جلوگیری از انتقال غیرقانونی نفت پالایش شده از یک کشتی به کشتی دیگر یکی از تدابیر مهم ارتش آمریکا در حمایت از تلاش‌های دیپلماتیکی است که برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی صورت می‌گیرد.

ژنرال دانفورد گفت: از ماه‌ها پیش ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم. بدون تردید مسئولان کره شمالی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه این کشور پیدا کرده‌اند. ما تلاش‌های خود را مرتب به روز می‌کنیم تا آمادگی لازم را برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط کره شمالی داشته باشیم. ما برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص منع تجارت فرآورده‌های نفتی پالایش شده توسط کره شمالی حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیریم.

ساعاتی پیش از اظهارات دانفورد، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود علیه دو شرکت حمل و نقل چینی به اتهام کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، یک رشته تدابیر تنبیهی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار