آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

سیلاب که از روز چهارشنبه در استان گلستان آغاز و خسارت‌های بسیاری بر جای گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سیلاب که از روز چهارشنبه در گلستان جاری شده است بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

آب سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد‌های گلستان و بوستان پس از آنکه شهر گنبدکاووس را غرق در آب کرد به شهرستان آق قلا رسید و از دیروز سطح آب در برخی مناطق از ۳۰ سانت تا بیش از ۲ و نیم متر رسید.


بیشتر بخوانید:امداد رسانی به بیش از ۳۷ هزار نفر حادثه سیلاب در گلستان 


بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی با محصولات سبز گندم و کلزا کاملا از بین رفتند و همچنین ده‌ها روستا دچار خسارت‌های مالی شدند.

در این میان، اما وقتی گمان می‌رفت آب برای ورود به دریا سطح شهرستان گمیشان را نیز فرا بگیرد و امروز مشکل سیلاب امروز در این شهر آغاز شود، اما تا کنون خبری از سیلاب گسترده در این شهرستان نیست.

مسئولان گفته اند سطح آب و خروجی سد‌ها کاهش و همچنین خطر سیلاب در گمیشان کم شده است.

۳۵ هزار نفر در شهرستان گنبدکاووس گرفتار سیلاب شدند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: سرریز شدن آب سد گلستان و بارش‌های شدید چندین روز گذشته سبب شد تا حدود ۳۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان گرفتار سیلاب شوند.

عبدالقدیر کریمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: براثر جاری شدن آب سد گلستان و بارش شدید باران ۳۰ درصد از معابر شهرستان دچار آبگرفتگی کامل شد و این آبگرفتگی سبب خساراتی به منازل مسکونی و اماکن تجاری شد.

وی افزود: با توجه به آبگرفتگی کامل معابر در شمال و جنوب شهر توانستیم با کمک دستگاه‌های خدمات رسان و مدیران اجرایی، در کمتر از ۲۴ ساعت در فضای کلی شهر زندگی را جاری و ساری کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: ۳ پل در ۳ جهت ورودی شهر و ۵ دهنه پل از زیربنا‌های استراتژیک شهر بود و با تلاش‌های شبانه روزی توانستیم این پل‌ها را حفظ کرده تا آسیبی به آن‌ها نرسد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم و گستردگی سیل اخیر نسبت به سیل سال‌های ۷۱ و ۸۰ خوشبختانه تلفات جانی، مصدومیت و یا مفقود شدن ساکنان شهرستان اتفاق نیفتاد.

کریمی راه‌اندازی ستاد معین حوادث غیرمترقبه در شرق گلستان را به عنوان ره آورد سفر وزیر اقتصاد مطرح کرد و گفت: با توجه به مستعد بودن منطقه در وقوع سیل در دوره‌های متمادی طی سال‌های اخیر انتظار می‌رود ستاد فرعی و معین حوادث غیرمترقبه در شرق گلستان راه‌اندازی شود تا در شرایط اضطراری بتوانیم مدیریت به موقع داشته و از خسارت‌های احتمالی بکاهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی خسارت وارده به مردم شهر و روستا‌های گنبدکاووس انتظار می‌رود اعتبارات ملی ویژه‌ای برای جبران آن در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد.

اصغر نودهی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهارداشت: سه هزارو ۲۰ خانوار تاکنون اسکان اضطراری شدند و ۴۱۶ دستگاه چادر برای اسکان موقت در ۵ نقطه شهر برپا شده است.

وی افزود: از زمان وقوع سیل تاکنون ۱۴ هزارو ۶۵۰ نفر امدادرسانی و ۱۵ نفر درمان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس بیان داشت: تاکنون ۸۴۷ دستگاه موکت، یکهزارو ۱۲۰ بسته غذایی یک ماهه، ۷۱۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته، چهارهزارو ۹۵۶ بطری آب معدنی، ۱۷ هزار قرص نان، ۹ هزارو ۵۰۰ پرس غذای گرم، دو هزارو ۳۰۰ کنسرو بین حادثه‌دیدگان و گرفتار در سیلاب توزیع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وقوع سیل به صورت دوره‌ای پیشنهاد می‌شود قایق و موتور پمپ لجن کش در منطقه مستقر باشد تا در زمان بحران بتوانیم در ساعات اولیه مدیریت صحیح داشته باشیم.

بازدید هوایی معاون اول رئیس جمهور عصر شنبه از مناطق سیل زده گلستان 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر شنبه از مناطق سیل زده گلستان با بالگرد بازدید کرد.

وی پس از بازدید مناطق سیل زده گلستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان شرکت می کند.

وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، وی را در این سفر همراهی کردند.

معاون اول رئیس جمهور پس از سفر گلستان برای بررسی وضع سیلاب به استان مازندران خواهد رفت.

دستگاه قضایی پس از بحران سیل مدیران سهل انگار را تحت پیگرد قرار می‌دهد

رئیس کل دادگستری استان گلستان از رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مناطق سیل زده خواست پس از فروکش کردن سیلاب، کوتاهی‌های احتمالی مدیران را بررسی و برای مدیران متخلف پرونده تشکیل دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز در حاشیه بازدید از شهر سیل زده آق قلا گفت: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مناطق سیل زده پس از فروکش کردن سیلاب، کوتاهی‌های احتمالی مدیران را بررسی و برای مدیران متخلف پرونده تشکیل دهند.

هادی هاشمیان گفت: هر چند امکانات، مردم و مسؤولان برای کمک به مردم گرفتار در سیل بسیج شده اند و شبانه روز پای کار هستند، اما نبود مدیریت واحد و جامع برای کنترل سیلاب محسوس است.

هاشمیان افزود: دستگاه قضایی پس از پایان این بحران، مدیرانی را که نتیجه کوتاهی و سوء مدیریت آن‌ها خسارت به مردم را تشدید کرد تحت پیگرد قرار می‌دهد.

به اساس این گزارش، بارش‌های روز‌های پایانی اسفند و سرریز شدن سد‌های گلستان تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های استان را زیرآب برد.

سدهای جدید برای کاهش خسارت سیل در کشور ساخته می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به سدسازی‌هایی که در کشور صورت انجام شده است، گفت: ایجاد سد‌های مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

رضا اردکانیان عصر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهارداشت: از وضعیتی که برای هموطنان‌مان در استان‌های گلستان و مازندران پیش آمده است، متأسف هستیم و امیدوارم با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و هم به رفع مشکلات مردم پرداخته شود.


بیشتر بخوانید:سدهای جدید برای کاهش خسارت سیل در کشور ساخته می‌شود


مدیریت نکردن ورود آب به اراضی فرودگاه مشکل ساز خواهد شد

مدیرکل فرودگاههای گلستان گفت: اگر حجم ورود آب به اراضی فرودگاه مدیریت نشود دچار مشکل خواهیم شد.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

رامین آذری مدیرکل فرودگاههای گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت : لایروبی نشدن رودخانه قره سو و حجم زیاد آب و همچنین ورود آب‌های هدایت آب‌های اراضی کشاورزی سبب ورود سیلاب به اراضی فرودگاه شده است.


بیشتر بخوانید:مدیریت نکردن ورود آب به اراضی فرودگاه مشکل ساز خواهد شد


۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به گلستان پرداخت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علاوه بر پنج میلیارد تومانی که به استان‌های سیل‌زده اختصاص داده شده است ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز به استان گلستان پرداخت می‌شود.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

فرهاد دژپسند عصر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: برای تامین نیازهای ضروری مردم که گرفتار سیلاب شدند باید فرمولی تعیین کرد تا در مرکز در مورد این نیازها تصمیم‌گیری و بلافاصله انجام شود.


بیشتر بخوانید:۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به گلستان پرداخت می‌شود


گُمیشان در گلستان وضعیت اضطراری گرفت

میلیون‌ها متر مکعب روان آب و سیلاب جاری شده ناشی از طغیان رودخانه‌ها و مناطق شرق گلستان که به شهر گُمیشان نزدیک شده است؛ این منطقه غربی استان را در وضعیت اضطراری قرار داد.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

بیشتر اهالی گُمیشان و روستا‌های واقع در مسیر سیلاب خانه‌های خود را تخلیه و در مناطق امن پناه گرفته اند.

بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی گُمیشان هم به فرمانداری مراجعه کرده و درخواست کمک فوری دارند.


بیشتر بخوانید:گُمیشان در گلستان وضعیت اضطراری گرفت


وزیر بهداشت از کمپ درمانی سیل زدگان گلستان بازدید کرد

آق قلا- وزیر بهداشت از کمپ درمانی سیل زدگان گلستان بازدید کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت عصر شنبه از کمپ درمانی در محل اسکان اضطراری سیل زدگان آق قلا بازدید کرد.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

وی که به همراه معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر شنبه وارد استان شده در جلسه مدیریت بحران استان شرکت خواهد کرد.

سیل اخیر در گلستان مشکلات زیادی را برای مردم ایجاده و اکنون برخی از روستاها تخلیه شده و در مناطق امن به سر می برند.

علاوه بر نمکی، وزیر اقتصاد، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از معاونان، آن ها را در این سفر همراهی می کنند.

وزیر کشور:روند خدمات رسانی به مردم سیل زده گلستان تسریع شود

آق قلا- وزیر کشور گفت: روند خدمات رسانی به مردم سیل زده گلستان تسریع شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر شنبه در جلسه مدیریت بحران در شهرستان آق قلا در خصوص بررسی آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان، اظهار کرد: در کمک‌ها و پشتیبانی‌ها مشکلی نداریم و هلال احمر و دیگر نهاد‌ها همکاری لازم را دارند.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

وی افزود: مهمترین موضوع آرامش بخشی به مردمی است که به حق ناراحت هستند چرا که در ایام دید و بازدید نوروز دچار خسارت شدید شده اند و منازل و زمین‌های کشاورزی شان به شدت آسیب دیده است.

رحمانی فضلی گفت: اکنون زمان انتقادات و موضوعات فرعی نیست و همه باید با همکاری مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: از معاونت عمرانی استانداری گلستان خواسته ایم موضوعات را به صورت فنی مورد توجه قرار دهند تا بعد‌ها جبران برخی اقدامات سخت نباشد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ورودی گرگانرود به دریا رسوب زیادی گرفته و باید هرچه سریعتر با ماشین آلات مکانیزه و سنگین بازگشایی شود تا آب وارد دریا شود.

وی با بیان اینکه در تامین نیاز‌های مردم مشکلی نداریم، اما باید روند توزیع تسریع شود، گفت: برخی از مردم نگران سرقت‌های احتمالی از منازلشان هستند که نیروی انتظامی باید با مصاحبه و حضور به موقع این نگرانی را مرتفع سازد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همکاری سپاه، بسیج، ارتش، بنیاد مسکن، دستگاه‌های خدمت رسان و تمامی دلسوزان تا این لحظه قابل تقدیر است و باید تا رفع کامل مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: مرحله اول که مدیریت سیلاب بوده را پشت سر گذاشتیم اکنون در مرحله دوم که خدمت رسانی است قرار داریم و سپس برای مرحله سوم که ساخت و ساز است آماده می‌شویم و باید هرچه سریعتر تمام منازل آسیب دیده حتی خانه‌های گلی بازسازی و بهسازی شوند.

کمک یک میلیاردی کمیته امداد کشور به مددجویان سیل زده

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: کمیته امداد کشور به مددجویان سیل زده یک میلیارد تومان بلاعوض کمک می کند.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

 اسکندر اسکندری مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: فتاح، رئیس کمیته امداد با توجه به خسارات وارد شده به دلیل بارش و سیل اخیر به مددجویان گلستانی در روز‌های پایانی سال، یک میلیارد تومان اعتیار برای کمک به خانوار‌های سیل‌زده تحت حمایت این نهاد اختصاص داد.


بیشتر بخوانید:کمک یک میلیاردی کمیته امداد کشور به مددجویان سیل زده


یک‌سوم وجوهات شرعی به سیل‌زدگان گلستان اختصاص یابد

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ورود جدی تر دولت به حادثه سیل گفت:مردم مجازند از یک‌سوم وجوهات شرعی در راه کمک به سیل‌زدگان استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: یک‌سوم وجوهات شرعی به سیل‌زدگان گلستان اختصاص یابد


۵۰ سورتی پرواز بالگرد برای امداد رسانی به مردم گلستان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت:تاکنون ۵۰ سورتی پرواز در مناطق مختلف گلستان برای امداد رسانی به سیل زدگان انجام شده است.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر


بیشتر بخوانید: ۵۰ سورتی پرواز بالگرد برای امداد رسانی به مردم گلستان


اسکان اضطراری ۲۰۰۰ نفر از سیل‌زدگان آق‌قلا؛ بسته‌های غذایی یکماهه بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اسکان اضطراری دو هزار نفر از مردم سیل‌زده شهرستان آق‌قلا گفت: اقلام مورد نیاز و بسته‌های غذایی یکماهه با پنج فروند بالگرد به روستا‌های سیل زده این شهرستان ارسال می‌شود.

محمد حمیدی عصر امروز  اظهارداشت: باتوجه به شدت سیلاب در شهرستان آق‌قلا، بخشی زیادی از شهر و ۱۴ روستای این شهرستان تخلیه شدند که شرایط برای اسکان اضطراری آنان فراهم شد.

وی با اشاره به اسکان اضطراری بیش از دو هزار نفر از مردم شهر آق‌قلا و روستا‌های اطراف گفت: محل اسکان اضطراری در چند نقطه از شهر گرگان و روستای محمدآباد تدارک دیده شده است و همچنان ظرفیت برای حضور سیل‌زدگان به این محل‌ها وجود دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری گلستان با اشاره به تهیه غذای گرم برای سیل‌زدگان گفت: روزانه چند هزار وعده غذای گرم پخت و بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: پنج فروند بالگرد در حال انتقال اقلام و کمک‌های غذایی و درمانی به مردم این مناطق هستند. علاوه بر ارسال غذا به ۱۴ روستا، بسته‌های غذایی یک ماهه نیز به این مناطق فرستاده می‌شود.

حمیدی گفت: با هماهنگی دهیاران و شوراها، یک نفر به نمایندگی از این افراد بسته‌های غذایی را دریافت و بین مردم توزیع می‌کند.

تحویل چک خسارت به ۱۳۵ واحد سیل زده گلستان

مدیر عامل بیمه ایران از تحویل چک خسارت ۱۳۵ واحد سیل زده در استان گلستان خبر داد.

مدیر عامل بیمه ایران امروز در گنبدکاووس گفت: تا بهمن ۹۷ بیست هزار بیمه نامه سیل در گلستان صادر شده است.

 

سیل‌زدگان ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی دریافت می‌کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:هر خانواری که منزل مسکونی آن‌ها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

از مردم صبور گلستان قدردانی می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه برای بررسی ابعاد سیلاب وارد استان گلستان شدیم،گفت: از  مردم صبور استان گلستان برای تحمل این سختی‌ها قدردانی می‌کنیم.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی افزود: تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بارش‌های اخیر در استان‌های شمالی به ویژه گلستان بی‌سابقه بوده است، گفت: در بالادست تا 570 مترمکعب در ثانیه سیل، جاری شد. طبیعی است رودخانه‌های موجود پاسخگوی این حجم از آب نباشند.

وی افزود: با مدیریت فنی و مهندسی آب به جاهای مختلف و دشت‌ها منحرف شد با این حال در مسیر برخی خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی و برخی روستاها نیز تخریب شده است.

امکانات سپاه در اختیار مردم سیل‌زده استان گلستان قرار گرفت

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: سپاه با همه توان خود به کمک سیل زدگان خواهد رفت و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی اذعان کرد: خودروها، ماشین‌آلات سنگین و همچنین نیرو‌های مخلص سپاه پاسداران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر شهر‌های گلستان بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم مقداری از آلام مردم را کم کنیم.


بیشتر بخوانید :تکذیب خسارت جانی در سیلاب گلستان 


کولیوند رییس اورژانس کشور امروز در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت: اورژانس هوایی ۱۱۵ گلستان در شرایط بد جوی تاکنون ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

هلال احمر ۵ هزار گلستانی سیل‌زده را نجات داد

محمد علی هروی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به خسارت‌های زیاد وارده سیلاب و برف و کولاک به استان گلستان گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۹۷ تا دوم فروردین ۹۸ تعداد ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر حادثه دیدند و به ۵ هزار و ۲۳۱ نفر گرفتار در سیلاب و برف و کولاک امدادرسانی شده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی افزود: از زمان حادثه تاکنون ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت شده و ۱۰ هزار و ۸۳ واحد مسکونی دارای آبگرفتگی تخلیه آب شدند.

توزیع سیمان رایگان برای بازسازی منازل سیل زده

 سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور امروز در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت : برای بازسازی منازل سیل زده روستایی و شهر‌های کوچک گلستان سیمان رایگان را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیم تا برای بازسازی منازل با مشکل مواجه نشوند.


بیشتر بخوانید:مرگ دو کودک در سیلاب


برق شهر‌های سیل‌زده تا عبور سیلاب قطع است

محمودرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق کشور   با بیان این که گفت: در حال حاضر آبگرفتگی در شهر آق‌قلا بسیار زیاد است و در برخی از مناطق به دو متر نیز می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: به دلیل این که این مناطق حالت صحرایی دارد، خالی کردن آب از این نقاط بسیار دشوار است که مسئولیت این بخش به ارگان‌های دیگر مربوط می‌شود، اما در حوزه برق باید این را بگویم که در حال حاضر آمادگی کامل برای وصل مجدد برق در این مناطق وجود دارد.

همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: تاکنون اقدامات انجام شده و خدمات رسانی‌ها خوب بوده، اما سرعت آن کند بوده و با مساعد شدن شرایط جوی امدادرسانی سرعت خواهد گرفت.

وی گفت:همه دستگاه‌ها از نیرو‌های مسلح، هلال احمر، راه و شهرسازی و ... برای کمک به مردم سیل زده استان گلستان اعلام آمادگی کردند و استان‌های مختلف نیز از صبح که بنده اینجا هستم تماس می‌گیرند و اعلام کردند مردم سیل‌زده استان گلستان هر نیازی دارند می‌توانند کمک کنند.

 
 

 

انتهای پیام /ف

برچسب ها: حوادث ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
مردم از عزيز از چي گله ميکنيد اينا نتيجه انتخاب خودتونه دورتون بگردم
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۹:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
اطلاع رسانی واقعا ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
پنجمین کشور ثروتمند دنیا هستیم اونوقت اینه وضعیتمون. مسئولین بفکر ایران و ایرانی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ح شباید
۰۲:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام
باید نمایندگان حداقل وزیررااستیضاح کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۲:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
باید بعد از پیش بینی هواشناسی سدها رو باز میکردن.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۲:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
امسال خوزستان توی دزفول جایی سیل اومد ک پارسال گفتن خشکسالی هست آب سد رو بستن و مردم نتونستن کشاورزی کنن و همون منطقه امسال آب سدها به دلیل بارش باران فوران کرد و زد مردم رو بیچاره کرد بازم گفتن غیر منتظره بود حداقل تو زمستون یه مقدار از آب سدها رو تخلیه کنن
Germany
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
کميته هاي بحران کجا هستند؟
Germany
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
مسول محترمی که می گویی اوضاع جوی بهتر شود کمک کنیم مردم درحالت بهران نیاز به کمک دارند کمیته های بحرانتان کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
اونوقت که همین مردم این مناطق افتادن به جون جنگلها تبدیل کردن به زمین کشاورزی وویلاحالا دارن چوبشونو میخورم مسئولان هم بجای احیای جنگلها بفکرسدساختننهمین سدها تمام تالاب ها وجنگلها وزاگرس رونابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
نیروهای مسلح تو این کشور پای کارن خدا حفظشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
انتظار دارم ما ملت بریم برای کمک به مردم عزیز سیل زدگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
واقعا"جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
اگر قبل از بروز این اتفاقات چاره اندیشی وپیش بینی لازم بعمل می آمد با یکهزارم این هزینه ها میتوانستیم بزرگترین طرحهای زیر بنایی ملّی را در استان های مازندران و گلستان اجرا کنیم و....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور کجاست,?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
برای من جای سئوال است چراهیچوقت درشرایط اضطراری از برخی مسئولان کمک نمی گیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
از استاندار چه خبر؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
ما ملت چقدر بی انصاف شدیم استاندار رفته مرخصی یک ماه، ما ملت بهش حسودیمون میشه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
شوخی تلخی است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
بدلیل کوتاهی وزیر کشور باید استیضاح شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خیلی افتضاحه
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خیلی غم انگیزه دلم واقعا گرفت
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
آهای درختهاوجنگل های مازندران وگلستان کجایید که ترمز سیلاب وباران را میکشیدیدوباتزریق باران به زمین درهمان سرازیر وشیب کوه مانع حرکت سیلاب به پایین دست می شدید؟ بله قهر طبیعت یعنی این،چرا ما عبرت نمیگیریم؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
چرا مسئولان به داد ملت نمی رسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
کمک رسانی داره خوب انجام میشه خدا خیرشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدارو شکر خطر سیل برطرف شده وهمه چی داره آروم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خطر سیل بکلی برطرف شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خیلی دردناکه خبرش .ناراحت شدم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
من از آشناهای که تو مناطق سیل زده دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا فقط کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
پدافند غیر عامل دفع اصلی این مشکل است هزینه های بجا میتواند از تمام مشکلات جلوگیری کند نه اینکه از مردم کمک بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
دلم برای سیل زدگان میسوزه گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
باید صبر کنید تا مسئولان از تعطیلات نوروزی برگردن و بهتون کمک کنن .
Netherlands
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
گفته شده استاندار گلستان یک ماه سفره خارجه رفته !!!

ایشون برای مشکلات شخصی وخانوادگی رفتن خارج . ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا به همشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
وضعیت بهتر شده! مسولیین دارن مرحله به مرحله به وظیفه خود عمل میکنن ما مردم توقع زیادی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
ای بابا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
دولت لطفا جلو این مشکلات را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
دوست عزیز سیل بلای طبیعی هستش دولت داره کمک میکنه دولت باید چیکار کنه که نکرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
من یکی از دوستانم نو استان گلستان زندگی میکنه میگه کمک رسانی در حد خوبی داره انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
استاندار که در خارج کشور هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۷:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
#سلبریتی های بیسواد کجایید چرا کمک نمی کنید به مردم سیل زده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
به داد مردم برسید ای مسئولان کجایید ؟ صدای ملت را میشنوید ؟!
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه خیلی ازمدیران موقع زلزله وسیل و... فقط مصاحبه می کنند وازکمک های مردمی حرف میزنند مسولین باید بفهمند مردم سیلزده الان به کمک احتیاج دارند نه به تریبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
مسئولان باید راهی شهر ستان سیل زده بشن و کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
هشتگ راه بندازیم باهم متحد بشیم کمک به سیل زدگان
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
‏چرا مشکلات خانوادگی استاندار گلستان خارج از کشور باید حل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
یزدان نورانی
۱۵:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
اگر رودخانه ها و دهانه آن بصورت اصولی لایروبی شوند و بستر مناسب برای حرکت به سمت دریا بوجود بیاید هرگز سیل نخواهیم داشت متاسفانه دولت ما همه چیز را مفت و صلواتی میخواهد دیگر اینکه عده ای سود جو تحت عناوین مختلف(پول و پارتی) جنگل های ما نابود کرده و همچنان به این کار ادامه میدهند و متاسفانه کسی جلو دار اینها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
عاقبت استفاده غيرعقلايي از منابع طبيعي و لوكس انگاشتن كاربري حفاظت از محيط زيست=== خالي شدن خزانه مملكت و افزايش فقر و تكرار اين چرخه باطل
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سلام.ازینکه خبر سیل را آنلاین پوشش میدهید ممنونیم.دولت متاسفانه آنطور که باید و شاید; حتی از لحاظ ظاهری هم تشریفات امر را رعایت نمیکند...لطفا پیام نماینده رهبری در گلستان به آقای رئیس جمهور را با تیتر درشت نمایش دهید که درد دل ما نیز هست...آقای رئیس جمهور تا دیر نشده گلستان و بخصوص ترکمن صحرا را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
RahimA
۱۴:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
هر انسانى فطرتا اين را ميداند كه بارش باران سيلاب دارد وسيلاب مسيرش ١-در شيب كوهها٢-شيارها و دره ها ٣-رودخانه ها در صورت طغيان رود خانه در حريم رود ٤- ودر اخرين مرحله دشت هاى مسطح است
دراين مسير هاهركس خانه سازى كند يا جاده بسازد مقصر است ونه فقط سزاوار كمك نيست بلكه بايد سرزنش شود كه از نعمت باران براى خود بلاى (مثلا طبيعى )ساخته .
سوال اينجاست چرابايد ازبيت المال خزانه دولت خسارت بى فكرى افراد پرداخت شود؟
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
حس نمیکنی دلری بی منطق حرف میزنی این بجای همدردیته واقعا برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
با این منطق شما پس تکلیف ایرانیان که روی گسل های زلزله خیز قرار دارن چی میشه خونه هاشونو ول کنن برن خارج؟!
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل حاجی زاده
۲۲:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
چقدر بی فکر .اول فکر کنید بعد حرف بزنید دوست عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
RahimA
۰۲:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سرور محترم شما فرموديد اول فكر كن بعد حرف بزن
دقيقا مضمون عرض بنده همين فرموده شماست .اما اما اما در عمل ...! .اول فكر كنيم بعد مسكن را در جايى كه در معرض عواملى مثل سيلاب برف سنگين كوهستان صاعقه وريزش كوه تا حد امكان نباشد كه براى خود وديگران مصيبت بسازيم . بعد زمين و زمان را مقصر وخود را طلبكار ببينيم.دلسوزى اينست كه از تكرار بلايا جلو گيرى شود ونه با وصله پينه كمك موقتى باز اهمال وباز تكرار اين وضعيت نا مطلوب.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
رحیم عزیز سلام. سال نو شما مبارک. توی اینترنت سرچ کنید سازوکارهای مقابله با وقوع سیل و سیلاب در مناطق سیل خیز. ببینید توی کشوری مثل ایتالیا چطور قبل از بحران پیشگیری میشود. دلیل سکونت در کناره های رودخانه ها حاصلخیزی خاک و تولید برای کشاورزان هم هست . ناراحتی دوستان بخاطر بی فکری مسئولین و هزینه نکردن اونهاست . لطفا مطالعه فرمایید برای آینده ای بهتر.
Iran (Islamic Republic of)
RahimA
۱۱:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام وسال نو بر شما هم مبارك
باپذيرش نظر بلند جنابعالى
هر ادم با فكرسالم از اذيت شدن هموطنان در اين موارد ناراحت ميشه بنده هم همينطور، واقعا ادم ازديدن اين صحنه ها مخصوصا درايام عيد پكر ميشه . خود ما اولين مسؤل در قبال حفظ جان ومال خود هستيم. غفلت مسؤلين درپيشگيرى ازاين موارد واضح است.
تشكر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا بهشون صبر و تحمل سختیهایی که کشیدن و در پیش رو دارن،بده،انشاالله همه ی مسایل با صبر درست میشه،ولی کمک مسئولین و مردم هم مرحمی بر زخم شونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
امکانات راهیان نورابدهیدبه استان سیل زده شایدکمکی بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
چشم. شما مسافرت خارج کشورت رو برو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
امکانات سفرهای خارجی رو بدید. و هزینه های کلان لوازم آرایش و آرایشهای آنچنانی رو ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۹:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سیل زده ها چه ربطی به شهدا و راهیان نور داره برادر/خواهر گرامی
Germany
حبیب
۰۰:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
داداش چرا قیمه ها رو میریزی توی ماست ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
امکانات مسافران ترکیه رو به کجا بدهند؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
شما پول لوازم آرایشی و سفر تايلندتو بدی مشکل حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
آقا ما مردم عادت کردیم تا یه اتفاقی میفته از دولت ومسئولین انتقاد کنیم خصوصا در مواقع سیل و زلزله مسولیین هر کاری از دستشون بر میاد انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خب الان شما بگو استاندار کجاست ما هیچ انتقاد و انتظاری نداریم!! یک ماه مرخصی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
مثلا بجای حضوردر صحنه ومستقیم وارد کمک رسانی مسول بالیاقت وباکفایت پنتخب دولت باکفایت رفته خارج از کشور خدمت رسانی کنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من نباید همه چیزو بندازیم گردن مسولان سیل یه بلای طبیعی هستش باید تشکر کنیم واقعا مسولان دارن زحمت میکشن وهم کمک رسانی میکنن وهم کمک های نقدی دستشون درد نکنه تشکر تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
کافی نحوه مدیریت بحرانمون رو با مدیریت بحران کشوره شرق اسیا مانند ژاپن مقایسه کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
همه ساله سیل خودش می آید ، خودش متوقّف می شود ، دولت کمک بلاعوض مینماید ، خزانه خالی می شود و. ........!!!!!
در حالیکه مشخص نیست چرا طرح های موثر ملّی (که می تواند تهدید ها را به فرصت تبدیل نماید ) انجام نمی شود؟!!!!!
دولت و مجلس هر دو کوتاهی کرده و میکنند!!!
مگر وظیفه نماینده مجلس فقط کمک بلا عوض کردن است؟!
اگر فرد یا افرادی سواد ارائه طرحهای موثر را به مجلس ندارند ، چگونه به خود اجازه میدهند که نماینده مردم در مجلس شوند؟!!!!
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
نابودی جنگل ها عامل اصلی سیل در گلستان هست.
کی امتیاز انحصاری برداشت چوب جنگل های گلستان و داره؟
اونوپیدا کنید همه چی حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا بدادشون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
استاندار خواب تشریف دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
نخیر سفر فرنگ تشریف دارن
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
‏چرا مشکلات خانوادگی استاندار گلستان خارج از کشور باید حل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
آقا جمعا میشه 72 میلیون خیلی خوبه دست مسولان درد نکنه برای بازسازی خانه های روستایی عالیه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
از حرف تا عمل فاصله ای است که جناب اون و ندیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
7 میلیون کمک و50 میلیون وام واقعا خوبه دستتون درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
بجای این وام وپول مهندس و تشکیلات رسمی میذاشتند نا ساختمانهای اصولی بسازند بهتر نبود؟!! البته بقیه اقلام هم داخلی تحویل میدادند و هزینه اون رو با قسط و بلاعوض تامین پیکردند.بهتر نبود؟!