استاندار خوزستان پیش بینی کرد؛

سفر بیش از ۱۰ میلیون مهمان نوروزی به خوزستان/۱۱ هزار مدرسه برای اسکان فرهنگیان آماده شده اند

استاندار خوزستان پیش بینی کرد بیش از ۱۰ میلیون مهمان نوروزی به استان سفر کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی در سطح مدارس استان در جمع خبرنگاران در اهواز گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان در بحث اسکان مسافران نوروزی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و درحال حاضر بیش از یک هزار و ۵۷۰ کلاس در سطح اهواز و ۱۱ هزار کلاس در سطح استان آماده اسکان فرهنگیان است.

وی بیان کرد: امسال به دلیل تعداد بالای مسافران نوروزی تمامی کلاس‌ها در همان روز‌های ابتدای سال جدید تکمیل شدند و در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، گتوند و چند شهر دیگر استان نیز ظرفیت تکمیل است.

شریعتی اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای مسافران نوروزی و بارش‌های احتمالی چند روز آینده، کلاس‌های بیشتری برای اسکان مسافران نوروزی آماده خواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: قرار است آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان از ظرفیت‌های اماکن ورزشی نیز برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنند تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای این میهمانان باشیم.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: باید در حد توان خود حداقل شرایط رفاهی را برای کاهش دغدغه مسافران نوروزی فراهم کنیم تا آن‌ها با خاطرات خوبی به استان‌های خود باز گردند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار کرد: ستاد اسکان نوروزی در سطح استان به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مسافران است که آموزش و پرورش سهم عمده‌ای در این خدمات رسانی دارد.

شریعتی گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و گرد و خاک‌های شدید با کاهش مهمانان نوروزی مواجه بودیم، اما امسال بارش باران، شرایط آب و هوایی مناسبی را برای میزبانی از مسافران فراهم کرده است.

شریعتی بیان داشت: تاکنون به نسبت سایر استان‌ها شاهد حضور بیش‌ترین مهمانان نوروزی در خوزستان بوده ایم و انتظار می‌رود در روز‌های آینده رفته رفته بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

وی پیش بینی کرد در یک هفته نخست سال جاری بیش از ۴ میلیون نفر به خوزستان سفر کنند، لذا تلاش بر این است که بستر مناسبی برای ثبت خاطرات شیرین آن‌ها فراهم شود.

عباس نعمت زاده، رییس اداره امور رفاهی و دبیر ستاد اسکان آموزش و پروش خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۶۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در فضا‌های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش استان اسکان داده شدند.

وی افزود: در روز‌های اخیر شاهد حضور ۲۱۲ هزار مسافر از سراسر کشور بوده ایم و پیش بینی می‌شود تا پایان ایام تعطیلات نوروز پذیرای یک میلیون مسافر باشیم.

انتهای پیام/گ

مدارس خوزستان، آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.